• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111713053
  • خبرنگار : 50553

نصب ۱۷۰ پنل خورشیدی در مناطق محروم قزوین

نصب ۱۷۰ پنل خورشیدی در مناطق محروم قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: بالغ بر ۱۷۰ مورد پنل انرژی خورشیدی در مناطق محروم اجرا شده است و برای هر پنل خورشیدی ۱۳۰ میلیون وام به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم به توانمندی خانواده‌ها کمک کنیم.

ناصر ظاهری در نشست خبری مدیران کل اعضای کمیته همیاری که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر امروز ۱۷ بهمن در آمفی تئاتر اداره کل سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کمیته همیاری یکی از چندین کمیته‌ای است در اجرای برنامه‌های دهه فجر توسط تبلیغات اسلامی ساماندهی شده و این کمیته متشکل از دستگاه‌های خدمت‌رسان و حمایتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: کمیته امداد به دستور امام راحل ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و ما امروز زیر مجموعه بیت‌رهبری با هدف ترویج فرهنگ امداد، انفاق و نیکوکاری فعالیت می‌کنیم و یکی از موضوعات در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که در این خصوص جشن توانمندی سازی برای ۲۱۰۰ خانواده را برگزار کردیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۵۶۴ نفر در بخش مهارت‌آموزی آموزش دیدند و تا کنون برای ۳۳۰۰ نفر از نیازمندان فرصت شغلی ایجاد کردیم؛ همچنین در این خصوص از منابع بانکی ۵۸ درصد یعنی ۳۰۰ میلیارد تومان جذب کرده‌ایم. سال‌ گذشته در حوزه مسکن ۲۰۷ واحد را تکمیل کردیم و در سال جاری توانستیم ۳۶۴ واحد را تکمیل کنیم و تحویل خانواده دهیم که در این خصوص شاهد رشد ۵۴ درصدی هستیم.

به گزارش ایسنا، ظاهری تصریح کرد: بالغ بر ۱۷۰ مورد پنل انرژی خورشیدی در مناطق محروم اجرا شده است و برای هر پنل خورشیدی ۱۳۰ میلیون وام به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم به توانمندی خانواده‌ها کمک کنیم؛ همچنین نصب پنل خورشیدی برای ۶۲۳ واحدی که درخواست کرده‌اند در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در حوزه تعمیرات به خانواده‌های تحت حمایت ۶ میلیارد تومان پرداخت کردیم؛ تاکنون درآمدهای مردمی ۲۶۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد را شاهد هستیم. ۷ میلیارد در حوزه کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت پرداخت شد که در این حوزه ۹۱۱۷ نفر بهره‌منده شد؛ ۷۹۵ مورد جهیزیه تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردیم که در این امر بالغ بر ۲۰ میلیارد از محل کمک‌های مردمی رقم خورده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان اظهار کرد: در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان ودیعه مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن به ۸۲۱۴ خانواده و ۶۱ میلیارد تومان وام کارگشایی به افراد تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha