• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111813303
  • خبرنگار : 50283

معاون استانداری گیلان:

مردم در نشر اندیشه سیاسی امام نقش حیاتی و مهم دارند

مردم در نشر اندیشه سیاسی امام نقش حیاتی و مهم دارند

ایسنا/گیلان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه در نشر اندیشه سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش حیاتی و مهم دارند، گفت: اگر در بیان و وصیت نامه امام راحل دقت کنید، امام رمز پیروزی این نهضت را اسلام و تجمع ملت با وحدت، حول این محور می داند.

محمد جلائی، شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه در ویژه برنامه یادواره شهدای قرآنی بندرانزلی که در مهدیه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز رمز بقای نظام همان رمز پیروزی است و این امر محقق نخواهد شد، جز اینکه مردم اسلام را از عمق جان بپذیرند.

وی با بیان اینکه در نشر اندیشه سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش حیاتی و مهم دارند، افزود: اگر در بیان و وصیت نامه امام راحل دقت کنید امام رمز پیروزی این نهضت را انگیزه الهی که همان اسلام است و تجمع ملت با وحدت حول این محور می داند.

جلائی با بیان اینکه امام خمینی به دنبال بلوغ و رشد مردم بود، افزود: امروز رمز بقای پیروزی، همان رمز پیروزی است یعنی باز هم انگیزه الهی اسلام و تجمع ملت حول این محور است.

مردم در نشر اندیشه سیاسی امام نقش حیاتی و مهم دارند

وی با تاکید بر اینکه آن چیزی که امام به عنوان "مردم"به این محور پیوست داده یک عبارت غلوآمیز و عوام فریبی نیست و مردم به معنای واقعی است، تصریح کرد: امام خمینی به دو شعار مهم استقلال و آزادی یک پیوست مهم زد و آن جمهوری اسلامی؛ یعنی همان مردم سالاری برگرفته از دین بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با طرح این سوال که چرا امام خمینی در راه نهضت انقلاب، اسلام را با مردم پیوند زد، تصریح کرد: چون اسلام بر ما عرضه شده تا ما با آن خودمان، جامعه و جهان را حفظ کنیم.

وی افزود: امام فهمیده بود آنهایی که غدیر را دیدند و ۷۰ روز پای غدیر نماندند سبب شد امام علی ۲۵ سال خانه نشین شود و این یک‌ واقعیت است اگر مردم را از اسلام جدا کنیم می شود همانهایی که در هواپیما با امام بودند و بعد هر کدام به نوعی راهشان را از مسیر امام و انقلاب جدا کردند.

جلائی گفت: امام خمینی در انقلاب خود تحول از درون را نشانه گرفت و گفت تا مردم از درون متحول نشوند و اسلام در دل آنها عمیق نشود، نمی توانند برای اسلام و انقلاب جانفشانی کنند و اگر هم این اتفاق رخ دهد احتمال اینکه به سرنوشت سایر انقلاب‌ها دچار شوند وجود دارد.

مردم در نشر اندیشه سیاسی امام نقش حیاتی و مهم دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه امام فهمید اگر مردم کنار امام حسین (ع) می ماندند هرگز آن جنایت در آن مقطع رخ نمی داد، تاکید کرد: امام‌ باور داشت اگر مردم روشنگری و آگاهی نداشته باشند در اثر این غفلت، بدترین انسانها بر آنها حاکم خواهند شد.

جلائی با اشاره به اینکه امام می دانست نهضت هایی در این سرزمین شکل گرفت و حتی وجهه اسلامی هم داشت ولی به ثمر ننشست، افزود: چون نتوانستند مردم را آنگونه که در شان مردم بود پای کار بیاورند و یا بشناسند.

وی افزود: امام قیام تنباکو را قبول داشت و فتوای میرزای شیرازی را یک انقلاب می دانست، در اندیشه سیاسی امام مشروطه هم یک قیام آزادی خواهی مبانی بر اسلام بود که بعدا منحرف شد و افرادی مثل شیخ فضل الله نوری به دار آویخته شدند و ثمره آن دیکتاتوری رضاخان شد.

جلائی با تاکید بر اینکه در اندیشه امام در کنار دو واژه اسلام و مردم یک انضمام به نام ولایت مطلقه فقیه وجود داشت، گفت: امام فهمید عدم موفقیت و یا عدم تداوم آن نهضت ها، این بود که فردی اسلام شناس، رهبری جامعه و انقلاب را به عهده نداشت. کسی که اسلام را بشناسد و مردم را آنگونه که اسلام و دین به مردم بها می دهد، پای نهضت بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha