• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112820194
  • خبرنگار : 50534

سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان:

زیست‌بوم فناوری با جنبه حمایت از کسب و کارهای نوپا فعالیت می‌کند

زیست‌بوم فناوری با جنبه حمایت از کسب و کارهای نوپا فعالیت می‌کند

ایسنا/زنجان سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی استان زنجان در بحث علم و فناوری در دو حوزه فعالیت دارد. 

طاهر یوسفی‌امیری امروز (شنبه ۲۸ بهمن ماه) در جلسه دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور با مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برتر استان زنجان، اظهار کرد: بخش اول فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان زنجان، حوزه زیست‌بوم فناوری با جنبه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در قالب مراکز رشد، شتاب‌دهی و خانه خلاق با حمایت و ایجاد امکانات اولیه از تیم‌هایی که ایده‌ دارند، فعالیت می‌کند. 

وی افزود: بخش دوم فعالیت‌های جهاددانشگاهی کارهایی است که در قالب دو مرکز خدمات تخصصی کشاورزی - غذایی و آی‌سی‌تی فعال بوده و امورات محوله را انجام می‌دهد.

یوسفی‌امیری در رابطه با ساخت نانوحسگرهای که در قالب طرح‌های پیشران به صورت ملی انتخاب شده بود، تشریح کرد: متاسفانه امسال برای این طرح بودجه‌ای اختصاص داده نشده است و این طرح کند پیش می‌رود. لذا درخواست حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور را داریم.  

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آی‌تی‌سی و ارتباط تنگاتنگ این حوزه با صنایع کاربردی، بیان کرد: این بخش در جهاددانشگاهی به صورت مسئله‌محور با محوریت تولید ثروت انجام می‌شود؛ از طرفی در این راستا یک سامانه طراحی شده که در برخی صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: این سامانه رضایت‌مندی بالای دارد و درصدد هستیم که آن را در قالب یک مرکز نوآوری هوشمندسازی فرایندهای صنعتی ارتقا دهیم؛ این طرح در آینده ارائه خواهد شد و خواهان حمایت از آن هستیم؛ چرا که این طرح در هوشمندسازی اینترنت اشیا، داده‌کاوی  و صنایع مختلف مورد نیاز خواهد بود. 

در ادامه این جلسه مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۱۰۹ فقره تسهیلات به ارزش ۷۶۷ میلیارد ریال پرداخت شده است. 

بهزاد قاسمی با اشاره به ۳ فقره سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۷ میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه صندوق استان از ۳۰۰ میلیارد ریال به ۱۳۶۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات صورت گرفته جهت احیای صندوق بود.

زیست‌بوم فناوری با جنبه حمایت از کسب و کارهای نوپا فعالیت می‌کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha