• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402120703743
  • خبرنگار : 50662

یک مسئول در استانداری خراسان جنوبی:

حضور در انتخابات، به معنای نفوذ انقلاب اسلامی در بین مردم است

حضور در انتخابات، به معنای نفوذ انقلاب اسلامی در بین مردم است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت:دشمنان نظام به دنبال کاهش مشارکت هستند چرا که جمعیت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در دنیای سیاست مفهوم خاصی دارد که به معنای نفوذ انقلاب اسلامی در بین مردم است.

فهیمه زنگویی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه انتخابات یک مدل عمده از مشارکت اجتماعی است، گفت: در نظام اسلام انتخابات در کنار حضور ولی فقیه یکی از ارکان مهم کشور محسوب می‌شود و قانون اساسی نیز برای ایجاد دموکراسی واقعی برای حکومت مردم بوده است.

وی در خصوص اهمیت حضور بانوان در انتخابات گفت: در انتخابات چون بانوان ۵۰ درصد اجتماع هستند و بر ۵۰ درصد اجتماع دیگر هم سلطه روانی و قدرت اقناع بالایی دارند می‌توانند خانواده‌ها را در عرصه‌های اجتماعی دخالت دهند.  

زنگویی اظهار کرد: نیروهای انقلابی که از نظر ایدئولوژی به نظام پایبند هستند می‌توانند برای پاسداشت انقلاب افراد را  به شرکت در انتخابات ترغیب کنند و باید برای افرادی که قشر خاکستری هستند، انتخابات براساس اصول تغییر ناپذیر هر حاکمیتی تبیین شود. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم رکن اصلی انتخابات هستند، تصریح کرد: انتخابات امن سالم با حضور آگاهانه مردم رقم می‌خورد.

وی در خصوص مشارکت فعال افراد اظهار کرد: باید در خصوص مشکلات با افراد به گفتگو پرداخته و در مقابل شبهه‌ها اقناع فکری کنیم لذا در بعد فرهنگ شبهات را پاسخ دهیم تا بتوانیم افراد را به مشارکت فعال دعوت کنیم. با انجام صحیح جهاد تبیین در همه ابعاد قطعا مشارکت فعالی در انتخابات ایجاد خواهد شد.

زنگویی با بیان اینکه شناخت یک فرد اصلح نیازمند دانش و آگاهی است، افزود: باید بدانیم خصوصیات فرد اصلح چیست و بر اساس شناختی که نسبت به شاخصه‌ها پیدا می‌کنیم به آن فرد رای دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha