• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402120703995
  • خبرنگار : 50300

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

مشارکت مردم در انتخابات، جزو ذات جمهوری اسلامی است

مشارکت مردم در انتخابات، جزو ذات جمهوری اسلامی است

ایسنا/خوزستان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه جمهوریت انقلاب اسلامی و اسلامیت نظام در گرو حضور مردم در انتخابات است، گفت: مشارکت و حضور مردم، جزو ذات انقلاب و جمهوری اسلامی است و امری تزئینی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مساله انتخابات در همه کشورها با سرنوشت مملکت و آینده کشور گره خورده است؛ اصلاح فرآیندهای کشور و تکامل توسعه و پیشرفت آن، قطعا از رهگذر انتخابات رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، چه در پیروزی و چه در استمرار با مردم و نقش مردم گره خورده است. انتخابات در کشور ما، نهادی ذاتی برخاسته از انقلاب اسلامی است. بنا بر گفته بسیار مهم، اساسی و کلیدی مقام معظم رهبری، ایشان انتخابات را نه تنها عامل جمهوریت انقلاب برشمردند، بلکه اسلامیت نظام را نیز در گرو حضور مردم در انتخابات مطرح کردند. این موضوع نشان می‌دهد مشارکت و حضور مردم، جزو ذات انقلاب و جمهوری اسلامی است و امری تزئینی نیست.

افزایش اقتدار جمهوری اسلامی با مشارکت مردم در انتخابات

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: انتخابات علاوه بر اینکه نشان‌دهنده مشارکت مردم در سرنوشت آن‌ها است، در عرصه بین‌الملل نیز برای ایران، اقتدارآفرین است؛ وقتی میزان مشارکت بالا برود، اقتدار جمهوری اسلامی و ایران نیز افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: اقتدار، امنیت‌آفرین است؛ وقتی به منطقه و دشمنانی که تلاش می‌کنند آینده انقلاب اسلامی را خدشه دار جلوه دهند نگاه کنیم، می‌بینیم آنچه امنیت را می‌آفریند، مشارکت مردم در امور است و یکی از جلوه‌های اساسی مشارکت مردم نیز مساله انتخابات است.

عادلی‌نژاد گفت: انتخابات، همان طور که در ابعاد بین‌المللی اقتدارآفرین است، در کشور نیز امنیت‌آفرین و امنیت‌ساز است.

اثرگذاری مجلس و خبرگان رهبری با مشارکت مردم در انتخابات بیشتر می‌شود

وی افزود: حضور مردم در انتخابات، بسیار مهم است زیرا مجلس شورای اسلامی، مجموعه‌ای است که ریل‌گذاری سیاست‌ها و قوانین را برعهده دارد و مجلس خبرگان نیز در انتخاب مقام رهبری نقش اصلی را ایفا می‌کند بنابراین هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، قدرت اثرگذاری این دو مجلس بیشتر خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: امیدواریم مردم به ویژه دانشگاهیان، در این دوره انتخابات نیز مانند سایر انتخابات‌های گذشته با حضور و دعوت از دیگران، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و قابل قبول را رقم بزنند.

وی با اشاره به نقش نخبگان در دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، عنوان کرد: طبیعتا دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه، در افکار عمومی به عنوان مرجع شناخته می‌شوند. تمام تلاش دشمن در طول سالیان گذشته این بود که دانشگاه و دانشگاهیان را از نظام جدا معرفی کند، در حالی که دانشگاه با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی گره خورده است و نظام هیچ‌گاه خود را از دانشگاه بی‌نیاز ندانسته است. بنابراین حضور دانشگاهیان به ویژه دانشجویان به عنوان جریان اثرگذار، در انتخابات کم‌نظیر و بی‌بدیل خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha