• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402120805196
  • خبرنگار : 50598

برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات مجلس در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات مجلس در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مناظره ۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی اراک، خنداب و کمیجان، با حضور دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد.

فتاح ربیعی، یکی از نامزدهای انتخابات، سه‌شنبه ۸ اسفند، در این مناظره با تاکید بر اهمیت فرهنگ اظهار کرد: یکی از بازوهای فرهنگ، آموزش و پرورش است که  ۹۶ درصد بودجه آن فقط صرف حقوق کارمندانش می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید ویژه دیده شود، گفت: حقوق فرهنگیان اکثرا پایین است و باید زیرساخت‌های آموزش و پرورش بازطراحی شود.

ربیعی اضافه کرد: متاسفانه در بحث آموزش، فرصت‌ها از بین رفته است. اگر دولت یکپارچه سازی نهادهای فرهنگی را مدنظر قرار دهد، آموزش و پرورش نیز پیشرفت می‌کند.

مهدی تابنده نیز با تاکید بر حضور حداکثری اظهار کرد: فردی اصلح است و باید انتخاب شود که بیشترین دغدغه را داشته باشد.

علی صمدزاده، یکی از کاندیداها نیز اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش تاج سر وزارت‌خانه‌های کشور است و باید به آموزش و پرورش کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

سند تحول بنیادین چرا اجرا نمی‌شود؟

نادرقلی ابراهیمی نیز با اشاره به سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: در چنین روزی شهیدان باهنر و رجایی نهاد امور تربیتی را تاسیس کردند که متاسفانه سال‌ها بعد این نهاد را تضعیف کردند.

وی با بیان اینکه کیفیت و عدالت در بحث آموزش بسیار مهم است ابراز عقیده کرد: ۸۰ درصد از رتبه‌های زیر سه هزار کشور مربوط به دهک‌های بالای جامعه هستند. مگر دانش آموزان بی بضاعت نباید امکان تحصیل داشته باشند؟

ابراهیمی این پرسش را مطرح کرد که سند تحول بنیادین چرا اجرا نمی‌شود؟ رتبه بندی معلمان چرا کامل اجرا نمی‌شود؟

قوانین ترک فعل باید وضع شود

محمدرضا جعفری، دیگر نامزد انتخابات نیز اظهار کرد: کمتر فردی را پیدا می‌کنید که در بحث عدالت آموزشی دنبال کیفیت باشد. دغدغه اغلب مدیران ما از سطوح بالا تا پایین مربوط به مباحث مرتبط با نیازهای سخت افزاری مثل زمین، آب، برق و گاز مدارس است.

جعفری افزود: چرا باید انسان‌ها را شرطی بار بیاوریم و تحمیل کنیم که فقط آن چیزی که ما می‌گوییم درست است؟ در حال حاضر مدل و محتوای آموزشی ما مرتبط با شان جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف های مجلس عدم تدوین قوانین ترک فعل است گفت: قوانین ترک فعل باید وضع شود. علت بسیاری از مشکلات همین موضوع است.

عبدالرضا حاجی علی بیگی نیز اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش یک سند راهبردی داریم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که قریب به ۱۵ سال است ابلاغ شده ولی آنچه که در سطح جامعه می‌بینیم، آسیب‌های تربیتی و پرورشی بسیار است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، مدرسه کانون تحول بیان شده است افزود: قرار بود در بحث تعلیم نیروی انسانی ما تحولی ایجاد شود ولی نشده است.

حاجی علی بیگی  با اشاره به لزوم رعایت عدالت ادامه داد: توزیع مراکز آموزشی و شرط تحدید حدود را وضع کردیم که به دور از عدالت است.

وی اضافه کرد: چرا مجلس بودجه مشخصی برای دانشگاه فرهنگیان نگذاشته است؟ سند تحول، تکلیف همه ما را روشن کرده و بایستی طبق این سند حرکت کنیم.

برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات مجلس در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha