• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121107496
  • خبرنگار : 50534

/برای وطن/

امام جمعه زنجان: مردم امروز تصویر ایران قوی و سربلند را نشان خواهند داد

امام جمعه زنجان: مردم امروز تصویر ایران قوی و سربلند را نشان خواهند داد

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در زنجان با اشاره به اینکه مردم امروز تصویر ایران قوی و سربلند نشان خواهند داد، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ شبکه فارسی‌زبان و بیگانه شب و روز تبلیغ می‌کردند که مردم رأی ندهید و به صحنه نیایید اما این مردم همان مردمی بودند که ۲۲ بهمن به میدان آمدند همان مردمی هستند که همواره پشتیبان نظام و آرمان‌های انقلاب بودند.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۱۱ اسفندماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه عزت در دنیا و نجات آخرت فقط در سایه تقوای الهی است، اظهار کرد: امروز جمعه ۱۱ اسفند روز حضور است، روز حماسه‌ای که به دشمنان نشان خواهد داد که همه نقشه‌های‌شان بر باد رفته است.

وی تصریح کرد: امروز به گفته مقام معظم رهبری جمعه وحدت و آگاهی و دشمن‌شناسی است؛ انسان انقلابی از توطئه دشمن نباید غافل شود.  

امام جمعه زنجان تاکید کرد: شنبه بعد انتخابات مهم است؛ از هواداران انتظار رفتارهای مناسب داریم.

وی در ادامه گفت: ۱۴ اسفند روز احسان، نیکوکاری و سالرور تاسیس کمیته امداد توسط معمار کبیر انقلاب است که از جمله نهادهایی بود که به مراتب آثار و برکات فراوانی داشته است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان، با بیان اینکه زنجان دیار کریمان است، افزود:  طبق سیره اهل بیت (ع)  و تاکید قرآن دستگیری از نیازمندان توصیه شده است. 

خاتمی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، ادامه داد: از سال گذشته طرح خوب کاشت یک میلیون درخت و نهال در استان آغاز شد اما متاسفانه ما بی‌رویه طبیعت را از بین بردیم و تخریب کردیم. بدانید مردم، ما یک زمین و یک هوا بیشتر نداریم و اگر این‌ها حفظ شود ما نیز به حیات خود ادامه خواهیم داد.

 وی با اشاره به دهه تکریم مساجد و آخرین دهه ماه شعبان، تاکید کرد: این آخرین ده روز باقی از ماه شعبان فرصتی برای حساب و کتاب است، در بسیاری روایت آمده‌ که این ایام را به عبادت اختصاص دهیم و خود را آماده ماه مبارک رمضان کنیم.

خاتمی با اشاره به تاکید بر تکریم مساجد، بیان کرد: متاسفانه آنطوری که انتظار می‌رفت در عرصه‌های مختلف رونق مساجد در استان عمل نشد، اصل رونق مسجد نماز و قرآن خواندن است لذا بایستی این هم‌فکری حتی در بین هیئت امنای مسجد وجود داشته باشد که چرا هنگام نماز شرکت‌کنندگان این واجب الهی در مسجد کم هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اگر مسجد در نزدیکی خانه ما باشد و برای اقامه نماز به آن‌جا نرویم سخن به شکایت در قیامت باز خواهد کرد، ادامه داد:  علما ستون خیمه مسجد هستند. حضور جوانان در مساجد مسئله حائز اهمیتی است. ۹۹ درصد شهدا از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل راهی شدند، بدانید مسجد کانون تربیت است‌ همان طور که اولین پایگاه پیامبر مسجد بود، بسیاری از  تصمیمات دینی و سیاسی و فرهنگی از زمان انقلاب مساجد شروع شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha