• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402121612123
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

ارتقای مسیر بهره‌وری رشد اقتصادی به همراه دارد

ارتقای مسیر بهره‌وری رشد اقتصادی به همراه دارد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: ارتقای مسیر بهره‌وری راهکاری برای ‌رشد اقتصادی است.  

محسن افشارچی امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با اشاره به اهمیت ارتقای بهره‌وری و تاکید بر توجه به این مهم، اظهار کرد: استان‌ها می‌توانند مسیرهای متنوع تولید ثروت را در کشور مهیا کنند و به این منظور باید دایره اختیار مدیران استانی بیشتر شود. 

وی با بیان اینکه توجه به قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند گره‌های زیادی را در استان باز کند، ادامه داد: در کنار این موضوع باید در حوزه بهره‌وری وارد شویم و به آن توجه کنیم. 

استاندار زنجان تاکید کرد: فعالان حوزه تولید باید از ظرفیت این قانون بهره حداکثری گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی زنجان نیز در این برنامه گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دنیای کنونی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در رشد اقتصادی است. 

صمد یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه دانش یکی از دارایی‌های اساسی فعالان اقتصادی در کشورهای توسعه یافته است، اظهار کرد: در جوامع پیشرفته، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آغازگر تحولات گسترده اقتصادی و توسعه صنعتی هستند. 

وی با اشاره به تاثیر مثبت آموزش بر بهبود و افزایش بهره‌وری، ادامه داد: ارتباط دانشگاه با صنعت نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است؛ لذا بایستی چنین جهت‌گیری را در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی دنبال کنیم.

یوسفی اصل با اینکه حل بسیاری از چالش‌ها و مشکلات جامعه در گرو تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه می‌تواند باشد، تاکید کرد: ورود دانشگاهیان در مدیریت‌های اجرایی، باعث شده استان زنجان در چند فصل اخیر رتبه بالایی را در شاخص بهبود کسب و کار کسب کند. 

این مسئول با اشاره به نگاه مدیران زنجان و گشایش‌های قابل توجه، بیان کرد: همچنین تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند از شکل‌گیری و ایجاد بسیاری از معضلات اجتماعی نیز پیشگیری کند. 

یوسفی اصل با اشاره به محورهای این همایش خاطرنشان کرد: هشتمین دوره همایش تعامل صنعت و دانشگاه که برنامه‌ریزی آن از چند ماه گذشته آغاز شده و به صورت ملی طی امروز و فردا با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است یکی از محورهای این همایش مسئولیت اجتماعی صنعت و دانشگاه در قبال همدیگر است. 

مدل‌های تعامل صنعت و دانشگاه و تجربه سایر کشورها بر حسب نتایج مثبت در شکل‌گیری این ارتباط موثر در سایر کشورها و نقش و جایگاه فناوری‌های نوین (هوش مصنوعی و ...) در تسهیل تعامل صنعت و دانشگاه» بر اساس پیشرفت و حرکت پرشتاب دنیا در حوزه فناوری‌های نوین از دیگر محورهای برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha