• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402122215782
  • خبرنگار : 50047

معاون استاندار:

ایجاد فضای دائمی نمایشگاه قرآن در خراسان شمالی پیگیری می‌شود

ایجاد فضای دائمی نمایشگاه قرآن در خراسان شمالی پیگیری می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: ایجاد فضای دائمی نمایشگاه قرآن در استان پیگیری خواهد شد.

حسن ناهیدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد در جمع خبرنگاران، بر ضرورت ایجاد فضای دائمی مختص نمایشگاه قرآن با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی و زیربنایی بودن مقوله فرهنگ در بهره‌وری تمام حوزه‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: اگر مجموعه‌های فرهنگی استان به جمع‌بندی برای ایجاد فضای دائمی برسند، می‌توان آن را در برنامه‌ریزی‌ها قرار داد تا از سوی همه دست‌اندرکاران فرهنگی مانند شهرداری‌ها به این مقوله پرداخته شود. استانداری نیز پای کار است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی چهاردهمین نمایشگاه قرآن را فرصتی طلایی برای رشد معنویت در جامعه دانست و لازمه غنی‌تر شدن این پدیده فرهنگی را توجه به ذائقه مخاطب، نیاز جامعه هدف و مخاطب‌شناسی ارزیابی کرد.

ناهیدی با اشاره به قرار گرفتن در ماه بهار قرآن، این کتاب آسمانی را میثاق ملی مسلمانان و حبل‌المتینی برای نجات بشریت دانست و نمایشگاه قرآن را بهترین فرصت برای بهره‌مندی و انس و الفت بیشتر با این کتاب آسمانی ارزیابی کرد.

وی از ضرورت برپایی نمایشگاه قرآن در شرایط جامعه امروز سخن گفت و ادامه داد: انسان همیشه به بهره‌مندی از راهنمایی و هدایت انبیا و قرآن نیازمند است و با توجه به شبهات موجود و شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن، برپایی نمایشگاه یکی از ضروریات و فرصت مغتنمی است که شکل گرفته و هر اندازه مردم بتوانند از این ظرفیت بهره بگیرند، بسیار اثر بخش خواهد بود.

ناهیدی بیان کرد: با توجه به اینکه این نمایشگاه برای همه اقشار برنامه دارد، باید از این فرصت طلایی به خوبی بهره گرفت تا شاهد رشد معنویت در جامعه باشیم.

وی بر ضرورت مخاطب‌شناسی و نیاز جامعه هدف و توجه به ذائقه مخاطب برای غنی‌تر شدن این پدیده فرهنگی و معنوی تاکید کرد و گفت: نحوه ارائه هنرمندانه برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای اثرگذای بیشتر باید مد نظر قرار گرفته شود که این اتفاق را در این رویداد شاهدیم.

او افزود: ضرورت برپایی چنین نمایشگاه‌هایی به تناسب مسائل روز جامعه بیشتر از گذشته احساس می‌شود. امیدوارم مولفان، ناشران، هنرمندان و دست‌اندرکاران بتوانند بهتر و متناسب با نیاز جامعه در این عرصه ظاهر شوند.

چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم تا ۲۷ اسفند ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ برای علاقه‌مندان برپا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha