• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402122215950
  • خبرنگار : 50026

آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی قاینات؛ از کار خیر تا درمان به شیوه جهادی 

آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی قاینات؛ از کار خیر تا درمان به شیوه جهادی 

ایسنا/خراسان جنوبی بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بود که مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی شعبه قائنات، با حضور مسئولان استانی افتتاح شد. این مرکز با ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار که بخشی از محل اعتبارات جهاددانشگاهی و بخشی از اعتبارات از محل سفر معاون ریاست جمهور و خیران محلی تامین شده بود، به بهره برداری رسید.

 مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی شعبه قائنات در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با بروزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی در حال ارائه خدمت است. بخش‌های ایمنولوژی، سرولوژی، هماتولوژی و ویروس شناسی از جمله بخش‌های این آزمایشگاه است که به شهروندان قاینی ارائه می‌شود.

نیازسنجی نیازهای جامعه توسط خیران

سید حسین تیموری، از خیران این آزمایشگاه در گفت و گو با ایسنا گفت: فرزندم سیدعلی در دی ماه سال ۸۷ در سن ۲۵ سالگی در تصادف جاده‌ای با کامیون در جاده خضری و در زمان برگشت از زیارت امام رضا(ع) به رحمت ایزدی پیوست.

وی افزود: هیچ‌کدام از افرادی که در اتومبیل حضور داشتند آسیبی ندیده و تنها سیدعلی فوت شد. بنده نیز در سال ۸۸ یک سال پس از فوت پسرم تصمیم گرفتم دیه مرحوم سیدعلی را در راه خیر هزینه کنم.
این خیر با اشاره به خصوصیلات اخلاقی فرزند مرحومش، بیان کرد: سیدعلی بسیار فرزند خوش اخلاق و خوش صحبتی بود و به تازگی خدمت سربازی را به اتمام رسانده بود و به همین دلیل دوست داشتم با کار خیر، روند جریان خوبی‌هایش را در این دنیا قطع نکنم، بنابراین هزینه ساخت ساختمان آزمایشگاه طبی را از محل دیه سید علی پرداخت کردم.

تیموری با بیان اینکه کار خیر تاثیر زیادی در رفع نیازهای جامعه دارد؛ به شرط آنکه جریان کارهای خیر و کمک به نیازمندان مستمر و همیشگی باشد.

وی با بیان اینکه نیازسنجی نیازهای جامعه توسط خیران باعث رفع کمبودها خواهد شد و از طرفی دیگران را نیز تشویق به این امر خواهد کرد، تصریح کرد: امیدوارم با نیازسنجی درست توسط مسئولان به سمت رفع کمبودها برویم.

فعال شدن یک آزمایشگاه با کمک جهاددانشگاهی و خیران 

غلامرضا برزگرنژاد، از خیران دیگر این آزمایشگاه بوده که در تأمین زمین کمک بسزایی کرده. وی در مورد تاریخچه تأمین این زمین گفت: مؤسسه خیریه ولی عصر(عج) شهرستان قاین درسال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ توسط جمعی از فعالان حوزه سلامت تأسیس شد.

وی در گفت و گو با ایسنا افزود: در ابتدا، هدف تهیه تجهیزات برای بیمارستان قاین و سپس جذب پزشک متخصص بود چراکه مکان ثابت درمانی در آن زمان وجود نداشت و این مکان اجاره‌ای بود.

این خیر با بیان اینکه در سال ۱۳۷۰ که پدرم؛ عبدالله برزگرنژاد فوت شدند، به مادر و دیگر ورثه پیشنهاد دادم قطعه زمین ارثیه پدر را به مؤسسه واگذار کنند تا درمانگاه خیریه‌ای ساخته شود.

این خیر با اشاره به اینکه مسئولین وقت مؤسسه جهت جمع‌آوری کمک تلاش کرده و فندانسیون و اسکلت ساختمان ۳ طبقه را برپا کرده، اما جهت ادامه کار نتوانستند کمک جمع‌آوری کنند، ادامه داد: حدود ۱۰ الی ۱۲ سال ساختمان نیمه تمام رها شد تا اینکه آقای جواد قناد، مسئولیت مؤسسه را بعهده گرفت و توانست ساختمان را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: از این ساختمان در زمینه درمان استفاده می‌شود و طی دو سال گذشته طبق درخواست جهاددانشگاهی یک طبقه از ساختمان جهت فعال کردن آزمایشگاه به این نهاد واگذار شد.

برزگرنژاد ادامه داد: اکنون آزمایشگاه جهاددانشگاهی در این ساختمان مستقر بوده و خرسندیم که خدمات درمانی بسیاری را به مردم منطقه ارائه می‌دهد چراکه هر چراغ خیری که در امور درمان یا هرکار دیگر روشن شود مردم از آن بهره مند می‌شوند.

چگونگی شکل‌گیری یک مرکز درمانی 

جواد قناد، مدیر مجتمع آزمایشگاهی قاین در مورد چگونگی وقف زمین این آزمایشگاه، گفت: زمین این آزمایشگاه توسط ورثه مرحوم برزگرنژاد به موسسه ولی عصر(عج) به منظور احداث مجتمع درمانی واگذار شد.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده خیرین، ساختمان را زمانی که تا مرحله اسکلت پیش رفته بود تحویل گرفته و پس از کمک از خیرین و پرسنل کارخانه سیمان و اصناف و به خصوص هزینه دیه مرحوم مهندس تیموری ساختمان در سه طبقه تکمیل و در اختیار پزشکان قرار گرفت.

این خیر و عضو شورای خیرین سلامت قاین با بیان اینکه ساختمان این آزمایشگاه پس از اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۴ به صورت رایگان در اختیار بیمارستان و شبکه بهداشت قرار گرفت که به همشهریان خدمات داده می‌شد، تصریح کرد: پس از انتقال پزشکان توسط بیمارستان به محل درمانگاه، ساختمان بیمارستان خالی و در یک جلسه با مدیران وقت جهاد دانشگاهی به سمت راه اندازی آزمایشگاه طبی رفتیم.

قناد با اشاره به اینکه با هماهنگی با اعضا، ساختمان را در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۹۴ به مدت هفت سال با شرایط قرارداد به مدیر وقت جهاددانشگاهی استان واگذار کردم، افزود: انجام کار خیر در هر شرایطی و به هر صورتی، زمانی که با میل فردی شخص صورت پذیرد، حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند. از طرفی زمانی که یک شخص به انجام کار خیر مبادرت می‌ورزد، پسندیده بودن این کار به صورت جهانی است.

این خیر و عضو شورای خیرین سلامت قاین با بیان اینکه انجام کار خیر به فرد این امکان را می‌دهد تا بینش عمیق‌تری در مورد هرآنچه در دنیا در حال اتفاق افتادن است، به وی ‌دهد، بیان کرد: مراکزی که به کمک خیران برپا می‌شوند می‌توانندعلاوه بر کمک کردن به نیازمندان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران را به صورت هدف‌مند به دست انسان‌هایی که نیاز به آن خدمت دارند، برسانند. 

قناد ادامه داد: امیدواریم در این مجتمع درمانی  که با کمک خیران برپا شده، بتوانیم بخشی از نیاز درمانی شهرستان قاین را برطرف کنیم و این به معنای واقعی به معنای رفع نیاز بخش بزرگی از مردم است.
خدماتی که در آزمایشگاه قاینات دنبال می‌شود.

محمد آرزومندان، مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی قاینات نیز گفت: جهاددانشگاهی در شهرستان قاینات از ۱۲ مردادماه ۹۸ با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی آغاز فعالیت کرده و در بهمن ماه ۱۴۰۰ با مساعدت و همراهی مسئولان و خیرین شهرستان، آزمایشگاه تشخیص طبی این نهاد نیز فعال شد.

وی افزود: هدف از شروع فعالیت این آزمایشگاه، توجه به خدمات تخصصی با تعرفه نهاد عمومی به مردم منطقه و توجه به توسعه خدمات پزشکی با همکاری مراکز برجسته ملی و بین‌المللی از جمله سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی بود.

مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی قاینات تصریح کرد: مدیران، مسئول فنی و کارکنان آزمایشگاه جهاددانشگاهی قاینات با درک اهمیت نقش خود در نظام سلامت استان همواره در تلاش هستند با ارائه خدمات شایسته و تکریم ارباب رجوع به سمت کسب رضایت مراجعین، پزشکان و سازمان‌های طرف قرارداد گام بردارند.

آرزومندان با بیان اینکه این آزمایشگاه بیش از ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، اظهار کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی جهاددانشگاهی طرف قرارداد کلیه بیمه‌های پایه شامل بیمه نیروهای مسلح، بیمه‌های تکمیلی آتیه سازان حافظ، دانا، دی، بانک کشاورزی و بانک صادرات، بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha