• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122316329
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان عنوان کرد

اطفای حریق، حلقه مفقوده در حوادث جاده‌ای

اطفای حریق، حلقه مفقوده در حوادث جاده‌ای

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در حوادث جاده‌ای، موضوع اطفای حریق است و آتش‌نشانی نیز در حوادث جاده‌ای نقشی ندارد که این موضوع آسیب به شمار می‌رود. 

حکمت اله‌هاشمی دیروز (سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه ) در نشست تخصصی بررسی مشکلات و عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای با بیان اینکه بر اساس آمار بهداشت جهانی سالیانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر فوتی ناشی از تصادف جاده‌ای داریم، اظهار کرد: این یک فاجعه انسانی است که انتظار می‌رود حوزه زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های متولی تقویت شود. 

وی افزود: یکی از دلایلی که در حال حاضر در حوزه حوادث و سوانح در حال رخ دادن است بی‌اهمیت جلوه دادن این مهم بوده و یکی از حلقه‌های مفقوده در حوادث جاده‌ای موضوع اطفای حریق است و آتش‌نشانی نیز در حوادث جاده‌ای نقشی ندارد که آسیب به شمار می‌رود. 

هاشمی تاکید کرد: در این راستا بیمه‌ها اگر در مشکلات و معضل موجود حوادث جاده‌ای ورود کنند و بخشی از امکانات اطفای حریق را در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار دهند، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود که به نوعی، نه به تصادفات جاده‌ای است. 

وی با بیان اینکه برای کاهش تلفات حوادث جاده‌ای باید سرعت عمل داشته باشیم، افزود: باید در چرخه حوادث و سوانح حداقل ۸۰ درصد این چرخه عملیاتی شود که یکی از این چرخه‌ها اطلاع‌رسانی است. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه امروزه صداو سیما می‌تواند نقش کلیدی را در نه به تصادفات جاده‌ای داشته باشد، گفت: کلید واژه اطلاع‌رسانی باید به صورت کاملا علمی مورد بحث قرار گیرد و در اختیار مردم قرار داده شود؛ چرا که اگر دقیق و به موقع و همراه با علم اطلاع‌رسانی انجام شود بسیاری از تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد. 

هاشمی‌ با بیان اینکه باید سرعت عمل را در امر پاسخگویی ارتقا دهیم، ادامه داد: مولفه‌هایی که در سرعت عمل و رسیدن به سر صحنه تصادف مهم است ایجاد پایگاه‌های جاده‌ای در مناطق پرخطر است. 

وی با اشاره به اینکه از سال ۶۱ تاکنون ۱۰ پایگاه امدادی در سطح جاده‌ه‌ای استان ایجاد شده است، افزود: اگر بخواهیم نه به تصادفات جاده‌ای معنادار باشد باید بر ایجاد پایگاه‌های جاده‌ای حرکت کنیم و رویکرد ما نیز در این خصوص افزایش پایگاه‌های جاده‌ای است تا تلفات را در جاده‌ها به حداقل رسانده و کاهش دهیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با توضیح اینکه یکی از مولفه‌های مهم در حوادث جاده‌ای در جمعیت هلال‌احمر و سایر ارگان‌های خدمات‌رسان تعداد پایگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر در استان بر اساس تعداد پایگاه‌های موجود ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای پوشش داده می‌شود که اقداماتی در این خصوص در حال اقدام است. 

هاشمی تاکید کرد: آموزش‌های امدادی و همگانی باید جدی گرفته شود؛ چرا که آموزش کمک‌های اولیه معجزه می‌کند و در حوادث جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha