• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122316515
  • خبرنگار : 50593

رئیس پلیس راهور فراجا:

با متخلفان جاده‌ای بدون اغماض برخورد می‌شود

با متخلفان جاده‌ای بدون اغماض برخورد می‌شود

ایسنا/مازندران رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: با متخلفان جاده‌ای بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد و این مهم در دستور کار پلیس است.

سردار سید تیمور حسینی امروز در رزمایشی بهاری با حضور در مازندران، با اشاره به اینکه طرح بهاری پلیس راه با شعار «آرامش و امنیت در بهار طبیعت» از فردا ۲۴ اسفند در محورهای جاده‌ای و شهری کشور شروع و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، اظهار کرد: با ایجاد امنیت و کاهش ترافیکی که ایجاد می‌شود به شهروندان، مسافران و گردشگران در اقصی نقاط کشور خدمات مطلوب ارائه می‌شود.

سردار حسینی تقارن ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را مایه مباهات، رحمت و برکت در کار دانست و ادامه داد: امسال شرایط کار برای پلیس راهور متفاوت است و به لحاظ تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو برنامه ریزی‌ها تغییر کرده است.

وی از استقرار ۸۷ هزار نفر از مجموعه دستگاه‌های متولی و فراجا، راهداری، امداد و نجات هلال احمر، امداد خودرو وغیره در محورهای مواصلاتی کشور خبرداد و گفت: این اقدام برای ایجاد امنیت، کاهش ترافیک، کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای و شهری است تا در پایان طرح به نتیجه قابل قبولی برسیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای فراجا ایجاد امنیت راه‌ها را بر عهده دارند، تصریح کرد: مازندران در نوروز سال گذشته از سه استان پر تردد کشور بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۱۷ نفر در سوانح رانندگی کشور جان خود را از دست دادند که ۴۳ نفر سهم مازندران بوده است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه کاهش گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف کشور در دستور کار است و برای این اقدام ملی اعتبار دولتی در نظر گرفته شد، گفت: چند روز گذشته گره ترافیکی آزاد راه قزوین- رشت در محدوده رودبار- منجیل رفع شد.

وی افزود: در آینده نزدیک مشکلات ترافیکی که در سه محور چالوس، هراز و فیروزکوه وجود دارد با پروژه‌های کلان حل خواهد شد فقط نیازمند اعتبار است.

سردار حسینی با اعلام اینکه کمتر از ۵ درصد رانندگان به قوانین و مقررات ترافیکی توجه ندارند و قصدشان این است که روی ۹۵ درصد دیگر اعمال اراده کنند، یادآور شد: با متخلفان جاده‌ای بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد و این مهم در دستور کار پلیس است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تغییر الگوی سفر در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: به لحاظ اینکه روزه داران بتوانند در زمان مشخص به مقصد برسند حجم زیاد تردد را در بعد از ظهر و شب شاهد هستیم و این عامل موثری در خستگی و خواب آلودگی رانندگان دارد.

وی  افزود: از سازمان امداد و نجات هلال احمر درخواست می‌کنیم با ایجاد ایستگاه‌های سلامت توقف دو ساعته را برای رفع خستگی رانندگان و مسافران در نظرداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha