• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122618178
  • خبرنگار : 50534

یک مسئول در پلیس راه زنجان:

بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: علت وقوع ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای خستگی و خواب آلودگی در آزادراه‌ها است.‌

سرهنگ مهدی میناخانی امروز (شنبه ۲۶ اسفند ماه) در مراسم آغاز به کار پویش «چشم به راهیم» با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه سال‌جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته میزان فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان ۱۲ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: آمار تلفات جاده‌ای در نوروز افزایشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر مدنظر برای رانندگان رخ می‌دهد، افزود: رانندگی در نزدیکی شهرها با خستگی و خواب آلودگی همراه است و همین موضوع موجب افزایش تصادفات می‌شود.

میناخانی با اشاره به اینکه تصادف سه عامل جاده، راننده و وسیله نقلیه دارد، اضافه کرد: خطر عامل انسانی را می‌توان با فرهنگ‌سازی و آموزش کنترل و کاهش داد.

 وی با اشاره به اهمیت فرهنگ ترافیک در سطح جامعه، تشریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ ترافیک آنگونه که باید و شاید پای کار نیستند و انجام این مهم را به تنهایی از راهداری و پلیس راه انتظار دارند.

میناخانی با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس راه نیز از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در سطح استان اجرا می‌شود، بیان کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک می‌تواند در کاهش تصادفات برون و درون شهری موثر باشد؛ چرا که یکی از دغدغه‌های مسئولان و دستگاه‌های متولی به ویژه پلیس راه بحث تصادفات جاده‌ای است لذا اجرای پویش‌های این چنینی در نزدیکی شهرها در کاهش تصادفات نوروزی تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ۲۷ دستگاه در استان در قالب ۱۲ کمیته به ریاست استاندار مسئول ستاد اجرایی خدمات سفر است.

سعید صفوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کمیته‌های زیرساختی این ستاد، کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در تلاش هستند تا خاطره خوبی را برای مسافران برجا بگذارند. امسال در جهت اینکه ماه مبارک رمضان با ایام نوروز مصادف شده است از این حیث در نوع خود کم نظیر و بی‌سابقه است و بایستی به نحوه مطلوبی خدمت‌رسانی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha