• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403010602225
  • منبع : نمایندگی مرکزی

برف و باران در تمام محورهای مواصلاتی استان مرکزی

برف و باران در تمام محورهای مواصلاتی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی جاده‌ای، در تمام محورهای مواصلاتی استان مرکزی، بارش برف و باران گزارش شده است.

براساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، این سامانه بارشی در گردنه‌های کوهستانی بویژه گردنه‌های زالیان، نقره کمر و گردنه قاقان به صورت برف و در سایر محورهای مواصلاتی استان به صورت باران ادامه دارد.

گفتنی است، درخصوص این سامانه بارشی، هواشناسی استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرده و مدیریت بحران استان مرکزی، اعلام کرده است، در اثر ورود سامانه جدید بارشی، از ۴۰ تا ۱۰۰ میلی متر بارش در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه سامانه بارشی از بامداد تا آخر وقت روز دوشنبه در استان فعال است، گفت: در پی ورود این سامانه بارش و رگبار باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به حجم قابل توجه بارش و پیش‌بینی بارش ۷۰ سانتی متری برف در مناطق جنوبی استان، تصریح کرد: این بارش‌ها موجب احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال تردد در معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی، کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه به ویژه در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی و گردنه‌های استان خواهد شد.

محترمی همچنین به احتمال بروز خسارت به محصولات در مناطق سردسیر و اعلام آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اشاره و تاکید کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، توصیه‌ی اکید مدیریت بحران است.

به گفته وی، سامانه بارشی دیگری در ایام پایانی تعطیلات نوروزی وارد استان خواهد شد و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم را داشته باشند.
انتهای‌پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha