• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403012111081
  • خبرنگار : 50229

معاون استاندار عنوان کرد

احتمال رهاسازی آب از سد دز/ لزوم خودداری از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها

احتمال رهاسازی آب از سد دز/ لزوم خودداری از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از احتمال رهاسازی آب در حوضه سد دز در روزهای پیش رو با توجه به شرایط و پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی خبرداد.

محمد خانچی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اعلام سطح نارنجی بارندگی توسط هواشناسی و هشدارهای داده شده در این خصوص، جلسه هماهنگی دستگاه‌های امدادی امروز تشکیل شد و در این زمینه آخرین وضعیت بارندگی‌های بالادست استان و در سطح استان و ظرفیت موجود سدها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شرایط و پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال دارد در حوضه سد دز رهاسازی آب انجام شود.

خانچی ادامه داد: در این زمینه عشایر استان حتما باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند و همچنین از گردشگران می‌خواهیم با توجه به دو سه روز تعطیلی پیش رو از حضور و تردد در مناطق کوهستانی و در محیط‌ها و مسیرهای رودخانه‌ای مشخصا در حوضه سد دز خودداری کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی وزش باد در برخی نقاط استان گفت: در این زمینه توصیه لازم به شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای شده است تا بحث قطع برق به حداقل برسد. انتظار ما از مردم این است که همراهی بکنند تا ان‌شاءالله در روزهای پیش رو و عید سعید فطر مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۲۱:۱۰

اگر مسولان فکر احیای زاینده رود بودند. در چنین مواقعی که به خاطر بارندگی زیاد مجبور می شوند آب سد دز و کارون را رها کنند تا هرز برود. این آبی که می خواهد هدر برود را با تونل و کانال به سد زاینده رود انتقال می دادند. اینطوری هم زاینده رود احیا می شد. هم آب هدر نمی رفت و خسارت نمی زد. و هم کلی هزینه انتقال و لوله کشی آب و هزینه برای شیرین کردن اب دریا و انتقال به اصفهان را نداشتیم. یعنی اگر منابع آب در کشور مدیریت می شد. هیچ وقت مشکل کمبود آب در کشور به وجود نمی آمد. تازه آب هم زیاد می آوردیم. چقدر مهم است که مسولان یک کشور تخصص کافی داشته باشند. کشور ایران از نظر منابع چه منابع آبی و چه گازی و چه معادن نفت و زغال سنگ و آهن و مس و غیره بسیار غنی و ثروتمند است. اما چون مسولان کشور سواد و تخصص کافی ندارند بیشتر این منابع هدر می رود. مثل مثال بالا که عرض کردم. اینطوری منابع کشور در تمام زمینه ها به دلیل عدم تخصص کافی مسولان هدر می رود