• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403012816249
  • خبرنگار : 50616

قهرمانان پنج وزن دوم مسابقات بین‌المللی کشتی جام موحد مشخص شدند

قهرمانان پنج وزن دوم مسابقات بین‌المللی کشتی جام موحد مشخص شدند

ایسنا/مازندران قهرمانان پنج وزن دوم مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام «عبدالله موحد» درشهرستان بابلسر مازندران سه شنبه شب مشخص و تجلیل شدند.

در پایان دیدارهای روز دوم این مسابقات که روز سه شنبه ۲۸ فروردین با رقابت حدود ۱۰۰ کشتی‌گیر از کشورهای ایران، قزاقستان، هند و عراق  در پنج وزن ۴۸- ۵۵- ۶۵ - ۸۰ و ۱۱۰ کیلوگرم در سالن شهیدان نوبخت شهر بابلسر برگزار شد، کشتی گیران ایرانی در چهار وزن صاحب گردن آویز طلا شدند و کشتی‌گیر هندی نیز در یکی از وزن‌های نشان زرین طلا را از آن خود کرد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم: ۱- امیرعباس علی زاده (ایران)  برابر حریف خود امیرحسین شعبان پور (ایران) با نتیجه قطع پیروز وصاحب گردن آویز طلا شد.

 در این وزن مقام‌های سوم تا پنجمی به تریب به ۳- ماهسوم بن علی (هند) و امیرحسین محمدی (ایران) ۵- عرفان جندقی (ایران) و امیر محمد عبدالملکی (ایران) رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم: ۱- جایور سینک  کشتی‌گیر هندی برابر آرین مهرعلیزاده از (ایران) صاحب پیروزی و به نشان طلا دست یافت.

دراین وزن نیز- سام سیار (ایران) و محمدحسین شعبان لو (ایران) - حسین آرین (ایران) و امیرحسین عباسی (ایران) در رده‌های سوم مشترک تا پنجم قرار گرفتند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرعلی ولی پور از تیم مازندران در یک کشتی تماشایی با نتیجه ۱۸ بر ۹ سینا شعبان زاده از تیم منتخب (ایران) را شکست داد و بر سکوی قهرمانی تکیه زد.

قهرمانان پنج وزن دوم مسابقات بین‌المللی کشتی جام موحد مشخص شدند

دراین وزن کشتی گیران ایرانی در رده‌های سوم مشترک تا پنجم قرار گرفتند. ۳- آریوبرزن محمدی (ایران) و رضا کرامتی (ایران) ۵- مهران حسنی (ایران) و جواد دهقان‌زاده (ایران) در وزن ۸۰  کیلوگرم: ۱- رضا افشار از تیم مازندران با نتیجه ۷ بر ۲ از سد ماهان الماسی از تهران گذشت و قهرمانی این وزن را از آن خود کرد.

دراین وزن نیز مقام‌های سوم مشترک تا پنجمی به ۳- مالک احمدی (ایران) و شایان ابوالفتحی (ایران) ۵- کامران امامی (ایران) و امیررضا مقصودی (ایران) رسید.

و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز در مصاف دو کشتی گیر تهرانی، ابوالفضل محمدنژاد با نتیجه ۷ بر ۴ برابر  امیرحسین نقدعلی پور صاحب پیروزی و گردن آویز طلا شد.

دراین وزن مقام‌های سومی مشترک تا پنجمی به  ۳- محمدحسین حیدری (ایران) و محمد فیروزجاهی (ایران) ۵- امیرمحمد شفائی (ایران) و ابوالفضل شرفی (ایران) رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مسابقات پنج وزن نخست این مسابقات روز دوشنبه برگزار شده بود.

این مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران را نیز دارد، در ۱۰ وزن برگزار شد.

دراین دوره از مسابقات تیم هند با ۲۰ کشتی‌گیر، عراق با ۱۳ کشتی‌گیر و قزاقستان با ۱۰ کشتی‌گیر به همراه  نفرات اول تا دهم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به همراه یک تیم از منتخب شهرستان بابلسر و یک تیم از منتخب مازندران حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، نخستین دوره این مسابقات به میزبانی شهرستان آمل و دومین دوره آن در شهرستان بابلسر زادگاه این پهلوان کشتی مازندران برگزار شد.

عبدالله موحد، زاده ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقای موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران بدست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند.

این کشتی‌گیر نامی ایران، کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha