• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403020302376
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه کرمانشاه:

دستگاه‌های اجرایی برای تزریق شادی و نشاط به جامعه پای کار بیایند

دستگاه‌های اجرایی برای تزریق شادی و نشاط به جامعه پای کار بیایند

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از دستگاه‌های اجرایی که بودجه‌های فرهنگی دارند، خواست برای تزریق شادی و نشاط به جامعه در دهه کرامت پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، امروز(سوم اردیبهشت) در نشست شورای سیاستگذاری جشن‌های بین‌المللی زیرسایه خورشید و دهه کرامت در کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت خوبی را فراهم کرده تا با برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌ها و ویژه برنامه‌های شاد، شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه باید وجهه شادی دین اسلام به نمایش گذاشته شود، گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم که همانطور که اقشار مختلف مردم برای برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر پای کار هستند و خودشان در تمام شهرها، روستاها، مساجد و تکایا مشغول عزاداری می‌شوند، برای برگزاری محافل جشن و سرور هم پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید به سمتی برویم که ویژه برنامه‌های دهه کرامت در حد و اندازه دیگر مناسبت‌های دینی مثل دهه اول محرم و پیاده روی اربعین و...  برگزار شوند، تا جایی که نسل جوان ما در چنین مناسبت‌هایی از شادی اشباع شوند.

وی با بیان اینکه سال‌هاست مورد نقد بوده و هستیم که در برگزاری برنامه‌های عزاداری موفق‌تر از برگزاری مجالس شادی هستیم، تاکید کرد: اسلام به هیچ عنوان برای شادی کردن حلال هیچ منعی قائل نشده، بلکه مشوق شادی مسلمانان هم هست.

وی با بیان اینکه در برگزاری ویژه برنامه‌های شاد کم همت هستیم، گفت: متاسفانه تخصصی برای برگزاری ویژه برنامه‌های شاد نداریم.

وی با بیان اینکه تهیه و تولید برنامه‌های شاد تخصص، هنرمندی و هزینه می‌خواهد، از ادارات و نهادهایی که بودجه‌های فرهنگی دارند خواست برای انجام کارهای تخصصی و جذاب در دهه کرامت پای کار بیایند و از این طریق شادی و نشاط به جامعه تزریق کنند.

وی با بیان اینکه کانون‌های خدمت رضوی یکی از نمونه‌های عملی مردمی‌سازی امور است، گفت: کانون‌های خدمت رضوی زمینه ساز برپایی اجتماعات بزرگ و تحولات معنوی زیادی شده‌اند که باید توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha