• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403020402570
  • خبرنگار : 50649

در شیراز ‌

‌مراسم گرامیداشت یکی از قدیمی‌ترین ‌دبیرستان‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور برگزار می‌شود

‌مراسم گرامیداشت یکی از قدیمی‌ترین ‌دبیرستان‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور برگزار می‌شود

ایسنا/فارس آیین گرامیداشت پنجاه‌ و پنجمین سال تاسیس دبیرستان توحید (دبیرستان دانشگاه سابق) در شیراز برگزار می‌شود.

دبیر این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: دبیرستان توحید در سال ۱۳۴۷ توسط زنده یاد دکتر اصغر رضویه (موسس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شیراز) با نام دبیرستان دانشگاه تاسیس شد و نخستین دبیرستان در ایران بود که دانش‌آموزانش را با تست هوش انتخاب می‌کرد و از سراسر ایران دانش‌آموز می‌پذیرفت. تمام دبیرستان‌هایی که بعدها زیر نظر دانشگاه‌های تراز اول کشور شروع به فعالیت کردند، با الگوبرداری از دبیرستان دانشگاه شیراز راه‌اندازی شدند. 

حسین وزیریان افزود: با توجه به این که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) حدود یک دهه بعد و در سال ۱۳۵۵ تاسیس شد، باید گفت زنده‌یاد دکتر اصغر رضویه با تاسیس این دبیرستان نخستین گام مهم و اساسی در زمینه‌ پرورش استعدادهای درخشان را در ایران برداشت. 

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی دبیرستان دانشگاه با نام توحید و با شعار «استعداد و استضعاف» همچنان به پرورش استعدادهای درخشان با توجه ویژه به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی ادامه داد.

دبیر آیین گرامیداشت پنجاه و پنجمین سال تاسیس دبیرستان توحید افزود: طی سال‌های دفاع مقدس ۵۸ تن از دانش‌آموزان و دبیران این دبیرستان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. 

وزیریان گفت: کامران باقری لنکرانی(وزیر اسبق بهداشت)، علیرضا طهماسبی سروستانی(وزیر اسبق صنایع)، جواد اوجی(وزیر نفت)، افسانه صفوی(پرمقاله‌ترین دانشمند زن کشورهای جهان سوم)، شهریار مندنی‌پور(نویسنده)، میلاد عرفان‌پور(شاعر) و... تعدادی از دانش‌آموختگان برجسته و سرشناس این دبیرستان هستند. 

تعدادی از چهره‌های شناخته شده‌ علمی و فرهنگی نیز در ادوار مختلف عهده‌دار شغل خطیر معلمی در این دبیرستان بوده‌اند. از جمله علی اصغر تجویدی(استاد نگارگری)، جهانشاه سی‌سختی(نویسنده و مترجم)، مجید ارشاد لنگرودی(رئیس سابق دانشگاه شیراز)، حبیب شریف(رئیس بنیاد نخبگان فارس)، قاسم کاکایی(نویسنده و مترجم)، منصور پایمرد(نویسنده و شاعر) و...

وی بیان کرد: آیین گرامیداشت پنجاه و پنجمین سال تاسیس دبیرستان توحید روز پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی از قبیل یادبود زنده‌یاد دکتر اصغر رضویه(بنیانگذار دبیرستان)، تقدیر از مدیران و دبیران سابق دبیرستان، تجدید میثاق با شهیدان دبیرستان، تجلیل از خانواده‌های عظیم الشان شهدای دبیرستان، افتتاح موزه و مرکز اسناد دبیرستان، برپایی نمایشگاه آثار هنری دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه تالیفات دانش‌آموختگان و... در محل این دبیرستان برگزار می‌شود و دانش‌آموختگان دبیرستان می‌توانند با تکمیل فُرم b2n.ir/toh55 در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha