• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022014618
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

۳۲۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان پرداخت شد

۳۲۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان پرداخت شد

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان گفت: از یک سال گذشته تاکنون و در راستای حمایت از تولید و صنعت استان، بانک‌های استان اصفهان حدود ۳۲۰ همت تسهیلات به واحدهای صنعتی این استان پرداخت کردند.

محمود حقیقت سرشت، عصر امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های حمایتی در سطح استان اصفهان انجام شده است تا امسال واحدهای صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: سال گذشته در کل کشور بیش از هزار طرح تولیدی و صنعتی که راکد بود به چرخه تولید بازگشت که سهم استان اصفهان با بالاترین میزان در کشور توانست بیش از ۱۰۰ طرح راکد و نیمه تمام را به چرخه برگرداند.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان گفت: با مجموع حمایت‌های انجام شده اکنون شاهد تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان اصفهان هستیم و از سال گذشته تاکنون نرخ بیکاری استان به کمتر از ۹ درصد رسیده است. البته باید برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده یک مقدار تلاش بیشتری صورت گیرد.

حقیقت سرشت با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌های نیروهای کارگری وضعیت حقوق‌های عقب‌مانده است، تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع باید سعی شود واحدهایی که نیازمند کمک و تسهیلات هستند مورد حمایت قرار گیرد. البته برخی واحدهای صنعتی هستند که دریافت تسهیلات را بهانه می‌کنند و پرداخت حقوق، مزایا، بیمه و مالیات را عقب می‌اندازند.

وی در خصوص به کارگیری نیروهای اتباع بیگانه تصریح کرد: به گفته سرمایه‌گذار و تولید کننده، در برخی از صنایع اگر اتباع بیگانه به کارگیری نشوند واحدهای صنعتی و تولیدی دچار مشکل و گاهی تعطیل می‌شوند. در جلسات ویژه استانداری برنامه‌ریزی شده است که اگر واحدی نیاز به نیروهای اتباع داشته باشد مجوزهای لازم صادر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha