• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417228
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد

ممیزی بیش از ۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی «ششتمد»

ممیزی بیش از ۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی «ششتمد»

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ششتمد گفت: طی ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۲۱ هزار هکتار اراضی مرتعی شهرستان ششتمد ممیزی شد.

زهرا ابارشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به اهمیت حفظ احیاء توسعه و بهره‌برداری و جلوگیری از بروز اختلافات بین مرتع‌داران و همچنین مشخص شدن مرز بین مراتع ممیزی شده و مالکیت مردم، این پروژه عملیاتی شد.

وی افزود: علاوه بر این امر فعالیت‌های دیگر از جمله اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری، سازه گابیونی حوزه شهری ششتمد را می‌توان نام برد که در تعدیل خشکسالی و پایداری آب چشمه قنات و چاه‌های کشاورزی پایین دست نقش بسزایی ایفا می‌کند. 

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ششتمد با تاکید بر حفظ مراتع یادآور شد: به دلیل وابستگی معیشت مردم به دام و مرتع باید این موهبت الهی با مشارکت مردم محلی صیانت واداره شود.

وی اظهار کرد: در همین رابطه پروژه کنترل ورود خروج دام و مدیریت و ساماندهی چرا مراتع در سطح بیش از  ۷۰هزار هکتار اجرا شد. 

ابارشی به اجرای بیش از ۲۰ پویش درختکاری با مشارکت مردم و کاشت ۱۳۳ اصله نهال درقالب طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش و ترویج نیز ۲۰ کارگاه آموزشی ترویجی برگزار و ۵۰۰ نفر همیار طبیعت طی این مدت جذب شده است.

وی از برخورد قاطع با متصرفین و تخریب کنندگان اراضی ملی خبرداد و افزود: در سطح  شهرستان، رفع تصرف، قلع وقمع، خلع ید اراضی ملی به تعداد ۴۶ مورد  در سطح ۱۳۳هزار هکتار با حکم مقام قضایی اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان با تاکید بر پاسخگویی سریع به ارباب رجوع با میانگین کمتر از ۵ روز گفت: در طول سال گذشته به بیش از ۱۵۰ فقره استعلامات ادارات و مراجعین پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha