• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022417243
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک کارآفرین صنایع دستی:

تولید مواد اولیه باکیفیت ایرانی باعث رونق صنایع دستی می‌شود

تولید مواد اولیه باکیفیت ایرانی باعث رونق صنایع دستی می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارآفرین صنایع دستی در خراسان جنوبی گفت: بهترین راهکار رونق صنایع دستی، کمک گرفتن از مهندسین و علوم پایه در باب تولید مواد اولیه باکیفیت ایرانی و کمک به صادرات است.

الناز ابراهیمی‌ در ‌گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از نوجوانی علاقه‌ایی به هنر داشتم که در دانشگاه در رشته هنر تحصیل کردم و در حال حاضر نیز دانشجوی کارشناسی ارشد هنر اسلامی هستم.

وی بیان کرد: متاسفانه جغرافیا خیلی تاثیرگذار بوده و در خراسان جنوبی به خصوص بیرجند مردم حمایت مالی در خصوص خرید محصولات انجام نمی‌دهند و فقط تعریف و تمجید می‌کنند اما با گذشت زمان خیلی از محصولات صنایع دستی کاربردی شده که با تکنیک‌ها و متریال‌های جدید ارزان‌تر شده و بخش بیشتری از مردم می‌توانند آنها را تهیه کنند. 

ابراهیمی بیان کرد: متاسفانه بیشتر متریال‌ها و مواد اولیه ایرانی کیفیت کمتری دارند و مواد خارجی هزینه‌ی خیلی بالا دارند که یکی از مشکلات محسوب می‌شود.
 
وی در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی صنایع دستی گفت: خلاقیت زیاد ایرانی‌ها باعث می‌شود محصولات بی‌نهایتی از نظر تنوع تولید کنند و چون در خارج کشور چنین چیزی ندارند، برای آن‌ها جالب به نظر رسیده و از این نوع محصولات استقبال می‌کنند، به همین دلیل فروش از خارج کشور و درآمد دلاری فرصت خیلی خوبی است ولی متاسفانه در خود ایران مخصوصا شهرستان‌ها تولید کننده‌ها نمی‌توانند فروش بهتری داشته باشند و این باعث دلسردی تولید کننده می‌شود.

ابراهیمی اظهار کرد: اگر مسئولین بتوانند با رایزنی کمک کنند که شرکت در نمایشگاه‌ها رایگان شود کمک بسیاری به کارآفرینان در زمینه حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی کاربرد بسیاری دارد اما به دلیل قیمت بالای بخاطر متریال و زمانی که صرف آن می‌شود و همچنین کمتر شدن تولید کننده‌ها نسبت به قبل این امر باعث شده قشری زیادی از مردم توانایی خرید نداشته باشند، گفت: صنایع دستی یک هنر پویاست و می‌تواند با زمان تغییر کند و اصالتی که در خودش دارد میل تمام ایرانی ها بوده که تنها باید خلاقیت بیشتری در آن استفاده شود و با علم‌های مختلف نیز ترکیب صورت پذیرد. 

ابراهیمی در خصوص اینکه چرا جوانان رغبت به صنایع دستی ندارند، اظهار کرد: قیمت بالا باعث شده که جوانان به سمت صنایع دستی رغبتی پیدا نکرده چرا که کارهای صنعتی با قیمت خیلی کمتر در دسترس بوده و مقداری نیز فضای مجازی و محیط اطراف باعث می‌شود کارهای صنعتی به چشم بخورد تا صنایع دستی. 

این کارآفرین صنایع دستی گفت: شرایط اقتصادی جامعه باعث شده که بسیاری از افراد توانایی خرید نداشته باشند و به دلیل گران بودن متریال اولیه و کم بودن بسیاری از تولید کننده‌ها صنایع دستی به یک کالای لوکس تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha