• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022417400
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد

لزوم جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی خوزستان به باغ ویلا

لزوم جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی خوزستان به باغ ویلا

ایسنا/خوزستان معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان و مسئول پیگیری اجرای مصوبات شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: از ابتدای سال جاری با نظارت‌های قضایی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه دستگاه‌های متولی، از تغییر کاربری ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان پیشگیری شد.

عیسی پورسلیمی در نشست با فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور، اظهار کرد: استان خوزستان مولفه‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها اراضی حاصلخیز و دیگری منابع آبی عظیمی است که در راستای توسعه پایدار و انتقال به نسل‌های آینده، باید در حفظ آن‌ها کوشید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد خرد کردن اراضی کشاورزی، فروش قطعات و تبدیل آن‌ها به باغ ویلا هستیم و این امر، کشاورزی استان خوزستان را با تهدید روبه‌رو کرده است، ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی در این خصوص جلسات متعددی را اعم از جلسات اصلی و فرعی و نیز به صورت موضوع محور برگزار کرده است.

وی افزود: شهرستان‌هایی که بیشترین سطح اراضی کشاورزی مستعد تغییر کاربری را دارند باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، در خصوص آن انجام شود. همچنین برای تسریع در اجرای احکام پرونده‌های مطرح در دادگستری‌ها نیز مراتب اعلام تا نظارت قضایی لازم برای تسریع در صدور و اجرای احکام آن‌ها، انجام شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان و در دو ماهه امسال نیز از تغییر کاربری۱۲۰ قطعه به مساحت ۱۵ هکتار از این اراضی پیشگیری شد. در این مدت همچنین با اجرای دستور قضایی دادستان‌ها در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغات، ۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

پورسلیمی همچنین بر لزوم تسریع در اجرای احکام قطعی قلع و قمع اراضی مورد تغییر کاربری غیرمجاز تاکید کرد.

در این نشست همچنین بر ضرورت پایش هوشمند اراضی (ماهواره‌ای)، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم به شهرستان‌ها برای پیشگیری از تغییر کاربری و اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز، لزوم جذب و به کارگیری پیمانکار در این خصوص، تهیه پیوست رسانه‌ای برای احکام لازم‌الاجرا و تبیین افکار عمومی در این مورد و نیز استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ اراضی و باغات، تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha