• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417557
  • خبرنگار : 50107

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمطرح کرد

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی شهری برای فشار بر رژیم صهیونیستی

ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی شهری برای فشار بر رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری و شورای شهر مشهد از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی شهری برای فشار بر رژیم کودک‌کش اسرائیل برای توقف تجاوز استفاده خواهد کرد.

ایمان فرهمندی امروز ۲۴ اردیبهشت‌ماه، در صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به هفته شوراها که پشت سر گذاشته شد، اظهار کرد: شوراهای اسلامی نماد مردم‌مداری و مردم‌محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. آنچه مسلم بوده این است که شوراها به دلیل فقدان نظام یکپارچه مدیریت شهری، هنوز نتوانسته‌اند در حد اعلا نقش‌آفرینی شایسته و کاملی داشته باشند و نهادهای مختلفی در هر شهر تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار هستند.

وی افزود: شوراها باید به معنای واقعی کلمه شورای شهر باشند. با این وجود، شرایط به نحوی رقم خورده که امروز، شوراها بیشتر شورای شهرداری هستند. از یک سو اختیارات به واسطه قوانین بالادستی محدود و محدودتر می‌شود و از سوی دیگر هر روز از سوی عموم شهروندان شاهد افزایش مطالبه‌گری، توقعات و انتظارات هستیم. شوراها واقعا نهاد مظلومی هستند. در عین حال ما در حد وسع، بضاعت و اختیارات خود سعی می‌کنیم خادمی مردم را به نحو احسن انجام دهیم؛ زیرا ماموریت و رسالتی جز این برای خود نمی‌دانیم.

فرهمندی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) عنوان کرد: این مناسبت را به صورت ویژه به دختران ایران زمین و مشهدالرضا(ع) تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. دخترانی که لبخند خداوند و مایه برکت و رحمت هستند. عبادت، زهد، پارسایی، تقوا، راستگویی، بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی، پاکدامنی و یاد خدا از صفات برجسته حضرت معصومه(س) بوده؛ بنابراین این شخصیت بهترین الگو برای دختران ماست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: دختران شیعه باید با پاکدامنی، عفت و رعایت حجاب قدر ارزش‌های خود را بدانند. دختران می‌توانند با حفظ منزلت خود از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند. دهه کرامت یکی از مهمترین مناسبت‌های مذهبی برای شهر مشهد و حتی کشور محسوب می‌شود و مقتضی است که براساس این اهمیت و جایگاه نسبت به گرامیداشت و بزرگداشت آن اقدام شود.

وی بیان‌ کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این دهه انجام داده است. فضاآرایی‌های شهری بسیار پررنگ خواهد بود. کتیبه ۶۰۰ مترمربعی یا شمس‌الشموس در خیابان امام‌رضا(ع) نصب شده است. برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی و ۵۰۰ جشن در مساجد سطح شهر و پویش مشهد مهربان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گوشه‌ای از این برنامه‌ریزی‌ها است. اقدام شاخص و پررنگ این دهه، برگزاری خیابان امام‌رضایی‌ها خواهد بود که نقطه اشتراک برنامه‌های شهرداری، آستان قدس رضوی و دیگر نهادها در شب ولادت امام‌رضا(ع) در خیابان امام‌رضا(ع) است.

فرهمندی خاطرنشان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی جذب مشارکت‌های مردمی است. این رویکرد مشارکتی باید برای هر سال و در هر مناسبت تقویت و پررنگ‌تر از مناسبت قبل دنبال شود. جلوه موفقیت مشارکت مردمی را در پویش مشهد مهربان شاهد هستیم، پویشی که برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شکل گرفته و تاکنون مشارکت امسال آن نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته و ۴۱ هزار نفر مشارکت داشته‌اند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، تصریح کرد: فردوسی مایه فخر و نقطه کانونی ادب و حماسه پارسی است. شاهنامه را می‌توان چکیده‌ای از تمدن و فرهنگ غنی ایرانی دانست. شاهنامه فردوسی علاوه بر اینکه یک اثر ادبی کم‏‌نظیر بوده، سرشار از حکمت و اخلاق است که می‏‌تواند برای خواننده سرمشقی باشد، راه و رسم زندگی کردن را به انسان‌ها بیاموزد و آنان را به رستگاری رهنمون کند.

وی اضافه کرد: دهه ادب و حماسه نیز به همت شهرداری مشهد برگزار خواهد شد. برنامه‌های این دهه از ۲۵ اردیبهشت‌ماه در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس شروع می‌شود و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

فرهمندی گفت: دیگر مناسبت این هفته، ۶ ذی‌الحجه، روز بزرگداشت شاهچراغ است. ضمن بزرگداشت این روز، یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را گرامی می‌داریم. ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات را داریم، مقوله‌ای بسیار مهم و اثرگذار که هر روز با نسخه مترقی و اعتلایافته آن مواجه هستیم. آخرین مناسبت این هفته، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت خیام نیشابوری است که این روز را نیز گرامی می‌داریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بیش از ۷ ماه از آغاز تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیست به کودکان و زنان مظلوم فلسطین می‌گذرد، عنوان کرد: در این مدت این رژیم سفاک از هیچ جنایتی در حق مردم مظلوم غزه فروگذار نکرده و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی در حال نسل‌کشی در فلسطین است. فلسطین مساله اول دنیای اسلام است. امروز هر آزاده مسلمانی در هر گوشه دنیا به هر نحوی که می‌تواند باید صدای مردم مظلوم فلسطین باشد و فریاد دادخواهی سردهد.

وی افزود: ما بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و منطبق با رهنمودهای قرآن کریم، اعتقاد و باور راسخ داریم که ظلم پایدار نمی‌ماند و نهایتا خداوند تبارک و تعالی مستضعفین را حاکمان زمین قرار خواهد داد. قطعاً پایان رژیم صهیونیستی نزدیک است. امروز برخلاف تمام طول عمر منحوس رژیم اشغالگر با مقاومت مردم مظلوم فلسطین فریاد آرمان بلند امام عظیم‌الشان، مبنی بر آزادی قدس شریف از گلوی انسان‌های پاک و آزادی‌خواه جهان گوش فلک را پر کرده است.

فرهمندی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های جهان از جمله آمریکا و اروپا امروز در صف مقدم سازماندهی افکار عمومی دنیا علیه رژیم کودک‌کش صهیونیست قرار دارند. امروز نام مبارک شهدا در میادین اصلی دانشگاهی در قلب آمریکا به برکت خون کودکان فلسطینی می‌درخشد. ما نیز در این شرایط تکلیف داریم به عنوان محل مراجعه شیعیان جهان اسلام نسبت خویش را با مسئله فلسطین روشن کنیم و در بزنگاه خطیر کنونی و در این نقطه عطف تاریخی-تمدنی، وظایف بسیار سنگینی بر عهده ما به عنوان نمایندگان مردم در دومین کلانشهر مذهبی جهان اسلام است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: ما مسئولیم چه از حیث انسانی و چه از منظر اسلامی با تمام توان و تدبیر از حق مسلم غصب شده مردم فلسطین دفاع کنیم و برای کاهش آلام این مردم مظلوم و زجر کشیده، گام‌های جدی و مؤثری برداریم. ما وظیفه داریم تا با ابتکار عمل عدالت‌خواهانه و بسیج تمام ظرفیت‌های شهری و استانی برای حمایت از مردم غزه اقدام کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی شهری برای فشار بر رژیم کودک‌کش اسرائیل برای توقف تجاوز استفاده خواهد کرد. فراموش نکنیم که فلسطین «پاره تن جهان اسلام» است، پس نباید اجازه دهیم سیاست‌های استعماری و استکباری موجب به فراموشی سپردن و به حاشیه راندن این اولین مسئله جهان اسلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha