• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030502949
  • خبرنگار : 30147

فرماندار خوشاب مطرح کرد

نصب پنل‌های خورشیدی، راهی برای جلوگیری از خاموشی چاه موتورها

نصب پنل‌های خورشیدی، راهی برای جلوگیری از خاموشی چاه موتورها

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خوشاب نصب پنل‌های خورشیدی را راهی برای جلوگیری از خاموشی و قطع برق چاه موتورها دانست.

محمود شم‌آبادی، در حاشیه برگزاری دومین جلسه تولید محصول سبز با برق سبز در شهرستان به ایسنا گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی فرصت مناسبی برای کشاورزان است تا هم از قطعی برق چاه‌ها جلوگیری کنند و علاوه بر آن درآمدزایی جدیدی برای مالکان چاه‌ها ایجاد شود.

وی ضمن تأکید بر برگزاری جلسه توجیهی با نماینده چاه‌ها، از مسئولین ادارات مرتبط خواست در راستای حفظ منافع کشاورزان و ایجاد تسهیلات برای مالکان چاه‌ها برای نصب پنل‌های خورشیدی از طریق ایجاد تعامل با شرکت‌های طرف قرارداد تلاش نمایند.

فرماندار خوشاب همچنین از آمادگی ۴۳ شرکت برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان خبر داد و اعلام کرد: به محض امضای تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد کار نصب پنل‌های خورشیدی در شهرستان شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود با شرکت‌هایی قرارداد بسته شود که تعامل بیشتری با کشاورزان در دریافت هزینه‌ها داشته باشند، عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو هر چاهی که به اندازه ۸۰ درصد برق مصرفی، نیروگاه احداث کند از قطعی برق چاه معاف خواهد شد.

شم‌آبادی در ادامه گفت: به طور میانگین چاه‌های شهرستان ۱۰۰ کیلووات مصرف برق دارند که با ایجاد یک نیروگاه خورشیدی ۸۰ کیلوواتی از قطعی برق معاف خواهند شد.

وی از آمادگی جهاد کشاورزی برای واگذاری زمین رایگان به سرمایه‌گذاران متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: مالکین چاه‌های کشاورزی می‌توانند از طریق ایجاد شرکت تعاونی و یا شرکت تعاونی‌های موجود و با دریافت زمین رایگان نسبت به احداث یک نیروگاه خورشیدی برای چندین چاه کشاورزی اقدام نمایند.

فرماندار خوشاب گفت: تاکنون از ۱۵ چاه متقاضی نصب نیروگاه خورشیدی بازدید شده که ۵ پرونده آماده انعقاد قرارداد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha