جعفر قادری امروز یکشنبه ۲۳ آذر در حاشیه بازدید از خطوط مترو شیراز گفت: مشارکت شهرداری شیراز در اصلاح آزادراه شیراز ـ بوشهر به طول ۵۲ کیلومتر و اجرای بزرگراه کمربندی شمالشرق به طول ۲۲ کیلومتر، نمونه موفقی از مشارکت مدیریت شهری در طرحهای ملی است.
وی افزود: اجرای تصفیهخانههای محلی برای استفاده از آبهای غیرمتعارف در فضای سبز و بهرهگیری از ظرفیتهای بازار پول و سرمایه، از دیگر ویژگیهای شاخص مدیریت شهری شیراز است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بودجه ۴۲ همتی شهرداری شیراز، رقمی نزدیک به دو برابر بودجه کل استان فارس است.
شهردار شیراز نیز از بهرهبرداری مرکز کنترل و فرمان خط ۲ مترو خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته، ۵۵ مرحله افتتاح پروژه عمرانی در شیراز انجام شده است و تا پایان سال جاری، حدود ۴۰۰ پروژه دیگر به بهرهبرداری خواهد رسید.
محمدحسن اسدی افزود: بودجه شهرداری شیراز از ۶ هزار میلیارد تومان به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که ۸۰ درصد آن عمرانی است.
وی تصریح کرد: علاوه بر اینها طی سه سال گذشته ۶۱ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایهگذاری منعقد شده و وابستگی شهرداری به عوارض شهروندان به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید با تأکید بر ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری افزود: اگر حجم دولت کاهش مییابد، باید اجازه داده شود شهرداریها نقش پررنگتری در ارائه خدمات ایفا کنند.
سیدابراهیم حسینی، کمبود واگن مترو را یکی از اصلیترین چالشهای حملونقل عمومی شیراز دانست و خواستار همکاری مسئولان ملی در این زمینه شد.
انتهای پیام


نظرات