• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8501-02076
  • خبرنگار : 71078

حاشيه برنامه‌هاي نوروزي تلويزيون/‌2/ خواننده‌ها و بازيگران همچنان پركننده برنامه‌هاي تركيبي... تبليغات درون شبكه‌اي... و جايزه 15 براي يك مدير تلويزيون

حاشيه برنامه‌هاي نوروزي تلويزيون/‌2/
خواننده‌ها و بازيگران همچنان پركننده برنامه‌هاي تركيبي... تبليغات درون شبكه‌اي... و جايزه 15 براي يك مدير تلويزيون

برنامه‌هاي تركيبي همچنان با خوانندگان و بازيگران پر مي‌شود

به گزارش ايسنا، پخش برنامه‌هاي تركيبي تلويزيون به مانند سالهاي گذشته ساعاتي قبل از تحويل سال آغاز شد و طي 13 روز تعطيلي در شبكه‌هاي سه و پنج ادامه پيدا كرد.

در برنامه‌هاي « سبز در سبز»، « بهارستان»، « گل بيار و گل ببار» كه به مانند گذشته با حضور يك مجري، بازيگر و خواننده به روي آنتن رفتند،به ندرت كار جديدي ديده شد و حتي زنده بودن اين برنامه‌ها كه ارتباط با مخاطب را فراهم مي كرد از آن‌ها گرفته شد و اغلب آن‌ها به صورت توليدي به روي آنتن رفتند.

استفاده از خواننده و بازيگران كشور به عنوان مجري در برنامه‌هاي تركيبي، اتفاقي بود كه در سال 85 رخ داد و نتوانست به بهتر شدن چنين برنامه‌هايي كمك كند. مجريان اين برنامه‌هاي حتي گاه براي صميمانه‌تر شدن فضاي برنامه اصطلاحات عاميانه‌اي مانند « دمت گرم» را به كار بردند.

گاف مجريان

در اين ميان حتي داريوش ارجمند كه سالهاست در برنامه‌هاي نوروزي سيما مقابل دوربين ظاهر مي‌شود، نيز مخاطبان را به تماشاي تصاوير زنده از حافظيه اصفهان(!) دعوت كرد.

تقارن دو مناسبت

تقارن ايام نوروز با 28 و 29 صفر و اربعين حسيني، بمانند سال گذشته برنامه‌هاي تلويزيوني را تحت شعاع قرار داد. اين در حاليست كه شبكه‌ها دراين مناسبتها غالبا به پخش نوحه و سخنراني بسنده كردند.

گپ‌هايي به جاي نقد

« نقد 3 - طنز 3» عنوان يكي از برنامه‌هاي نوروزي شبكه سه سيما بود كه محتواي انتخاب شده براي آن به هيچ وجه با اين عنوان همخواني نداشت و هنرمندان تنها باهدف گپ دوستانه و درباره سريالهاي طنز شبكه 3 به اين برنامه دعوت شده بودند.

لوگوي كودكانه براي يك شبكه‌ي جوان

شبكه سه سيما با تعريف شبكه‌ي جوان، همچنين لوگويي كودكانه (انيميشن خرگوش) را براي معرفي برنامه‌هاي خود طراحي كرده بود، كه بيش از هر چيز براي بيننده تداعي كننده پخش برنامه‌هاي كودك بود.

تبليغات درون شبكه‌اي

به گزارش ايسنا، استفاده از فعالان هر حوزه ( از جمله دوبلورها و گزارشگران ورزشي) براي تبليغ برنامه‌هاي و تعريف از يك شبكه در ايام نوروز از اتفاقات ديگري بود كه در شبكه سه سيما رخ داد.

شبكه خبر نيز، از تعطيلات نوروز استفاده كرده و به تبليغ بخش‌هاي خبري تخصصي خود دراين ايام پرداخت. به طوري كه در شامگاه، گوينده خبري مي گفت:«شما را به خبرهاي صبحگاهي دعوت مي‌كنيم» يا گوينده اخبار زنان و بخش هاي ديگر ساعت بخش خبري خود را اعلام مي‌كردند. 

بهمن هاشمي نيز همچنان دو دو دو دو ... را ادامه مي دهد و مي گويد: شبكه فقط شبكه دو !

يك منتقد فيلم براي تمام نوروز

شبكه دو سيما كه ساعت 23 و 30 دقيقه هر شب يك فيلم سينمايي را به روي آنتن مي‌فرستاد، نوروز 85 دست به خلاقيت زده و دركنار پخش مسابقه تلفني، بحث‌هاي كارشناسي فيلمها را نيز به صورت مختصر پخش كرد.

البته اين بحثها منتقد ديگري جز كاميار محسنين را به خود نديد و وي روزي دو بار تلفني با اين برنامه ارتباط برقرار مي‌كرد.

شركت يك مدير تلويزيون در مسابقه و جايزه 15 هزار توماني

بخش مسابقه جشنواره فيلم‌هاي نوروزي شبكه دو بااجراي بهمن هاشمي، پنجم فروردين ماه شاهد حضور دكتر رضا پورحسين، مدير شبكه دو سيما بود كه ضمن خسته نباشيد به دست اندركاران اين برنامه خواهان شركت در مسابقه شد. وي پس از بردن 15 هزارتومان جايزه از تهيه‌كننده اين برنامه خواست تا فيلم‌هاي خوبي را در ايام نوروز پخش كنند. دكتر پورحسين در بخشي از صحبت‌هاي خود با اشاره به بعضي از نظرسنجي‌هاي انجام شده در ايام نوروز، اعلام كرد كه مردم تا كنون از پخش فيلم‌ها راضي بوده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha