• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8501-02912
  • خبرنگار : 71078

نقدي بر سريال «وفا» رحمت اميني: قصه‌ي پر تعليق...تصادف عاملي در ضعف فيلمنامه... هانيه توسلي و فرهاد قائميان نقش آفرينان بهتر... و تعجيل در چهره‌پردردازي

نقدي بر سريال «وفا»
رحمت اميني: 
قصه‌ي پر تعليق...تصادف عاملي در ضعف فيلمنامه... هانيه توسلي و فرهاد قائميان نقش آفرينان بهتر... و تعجيل در چهره‌پردردازي

يك منتقد درباره‌ي سريال «وفا» گفت: از نظر فضاسازي يك اثر، ايجاد فضايي جديد براي طرح يك ماجرا، مهمترين ويژگي مجموعه‌ي «وفا» بود. چرا كه در اين اثر از تركيبي از لوكيشن‌هاي دو كشور ايران و لبنان استفاده شده بود.

رحمت اميني ـ منتقد و مدرس تئاتر ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون «ايسنا»، افزود: استفاده از لوكيشن‌هاي مختلف موجب شده بود كه در آغاز مخاطب با فضايي جالب مواجه و به اين مجموعه جذب شود.

وي ضمن اشاره به قصه‌ي پر تعليق « وفا»، درباره‌ي فيلمنامه‌ي اين مجموعه اضافه كرد: فيلمنامه‌نويسان اين مجموعه تا زماني كه به شخصيت‌ها نياز داشتند آن‌ها را در قصه پيش مي‌بردند، ولي بدون در نظر گرفتن روابط علي و معلولي و تنها با امكانات فني كه فيلمنامه در اختيار آن‌ها قرار مي‌داد، شخصيت‌ها را از داستان حذف مي‌كردند كه تصادف قتل ديويد از جمله‌ي اين موارد محسوب مي‌شود.

اين مدرس دانشگاه با بيان اين كه رفع و رجوع مسايل تكنيكي با استفاده ازعامل تصادف، ضعف فيلمنامه محسوب مي‌شود، به ذكرمثالي از اين مورد در سريال «وفا» پرداخت و تصريح كرد: بيننده نمي‌داند زاويه‌ي ديد دوربين به تفنگي كه عامل كشته شدن وفا و ژوبين مي‌شود، چگونه است. در صحنه‌اي اين اسلحه كاملا روي زمين مشهود است ولي خرچنگ كه فردي باهوش به تصوير كشيده شده است، تفنگ را نمي‌بيند.

وي در ادامه ماموران امنيتي به تصوير كشيده شود در اين سريال را بسيار كند و منفعل توصيف و اظهار كرد: بيشتر گره‌هايي كه در آخر به دست پليس بايد باز مي‌شود، توسط شخصيت‌هاي ديگر گشوده شد. از سوي ديگر، كندي حركت يك مامور امنيتي در حركات فرهاد اصلاني (خاوري) مشهود بود.

اين منتقد افزود: بر اساس قراين تصوير شده در سريال، اين مامور قرار بود فرد زرنگي به تصوير كشيده شود ولي انتخاب اصلاني براي چنين نقشي، به دقت صورت نگرفته بود.

وي درباره‌ي بازي بازيگران اين مجموعه گفت: هانيه توسلي و فرهاد قائميان ( در نقش‌هاي وفا و خرچنگ) نقش آفريني بهتري نسبت به بازيگران ديگر داشتند.

اميني درباره‌ي چهره‌پردازي سريال«وفا» به ايسنا اظهار كرد: رعايت نشدن راكودهاي فيلم از جمله چهره‌پردازي و لباس از نتايج تعجيل در ساخت مجموعه‌اي چون « وفا» است و چهره‌پردازي شخصيت‌هاي اين سريال اغراق آميز بود و براي شخصيت خرچنگ، ساده‌ترين نوع چهره‌پردازي در نظر گرفته شده بود.

اين منتقد در پايان با توهين آميز خواندن نحوه‌ي پخش آخرين قسمت اين مجموعه، تاكيد كرد: يك شب، بدون دليل « وفا» روي آنتن نرفت، شب بعد چند زمان مختلف براي پخش اين سريال اعلام شد و به نوعي مخاطب را زجركش كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha