• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۸۵ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8508-13034
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

همزمان با تجليل از 24 چهره‌ي ماندگار؛ رييس صداوسيما: همه‌چيز براي پيشرفت در كشور مهياست رسانه‌ي ملي از فضاي فرهنگي و علمي موجود استفاده مي‌كند

همزمان با تجليل از 24 چهره‌ي ماندگار؛
رييس صداوسيما: همه‌چيز براي پيشرفت در كشور مهياست
رسانه‌ي ملي از فضاي فرهنگي و علمي موجود استفاده مي‌كند

عزت‌الله ضرغامي در همايش چهره‌هاي ماندگار با بيان اين كه ‌رسانه‌ي ملي در جهت عمل به وظيفه خود در مسير نقد علمي موثر گام‌هاي جدي برداشته است، خاطر نشان كرد: قطار پيشرفت در كشور در حال سرعت گرفتن است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس صداوسيما در ادامه با بيان اين كه مخالفت قدرت‌ها با اين پيشرفت‌ها نشان مي‌دهد كه آن‌ها ترقي ملت ما را نمي‌توانند تحمل كنند؛ به عزم دولت و مردم اشاره كرد و گفت: همه چيز براي پيشرفت در كشور مهياست و دولت امروز با انگيزه و تلاش خود همه بهانه‌ها را از بين برده است.

رييس سازمان صدا و سيما اظهار كرد: رسانه ملي تلاش مي‌كند از فضاي موجود فرهنگي و علمي استفاده كرده و با همكاري محيط‌هاي علمي و فرهنگي حركت به سمت قله‌هاي پيشرفت را به فرهنگي قابل قبول تبديل كند.

ضرغامي گفت: نگرش علم براي علم، ‌علم براي تفاخر و اعمال قدرت عليه ديگران، مواجهه نادرست با عالمان است و چنين علمي مايه ماندگاري كسي نمي‌شود و ما از علمي تجليل مي‌كنيم كه براي انسان‌ها عزت، طهارت، كمال و سعادت به همراه داشته باشد، نه از خود بيگانگي، خودپرستي، استثمار و فخرفروشي را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ايسنا، مهندس سيدعزت‌الله ضرغامي كه روز دوشنبه در مراسم ششمين همايش «چهره‌هاي ماندگار» سخن مي‌گفت، هم‌چنين ضمن گراميداشت خاطره دو چهره ماندگار سال گذشته، زنده‌يادان استاد صنعتي و منوچهر آتشي گفت: اگر چيزي جز حق جاودانه نيست و فقط حقيقت است كه ماندگار مي‌ماند، پس هر امري كه با حقيقت نسبتي برقرار مي‌كند مي‌تواند باقي باشد و اگر علم راهي به سوي حقيقت است، پس اهل علم هم نسبتي با جاودانگي دارند و اهل علم ماندگاران عالم هستند.

وي تاكيد كرد: ماندگاري عالمان به علت خدمتي است كه براي خدا و بشر مي كنند و در روايات ما از آنان به عنوان علم نافع و دانش متعهد ياد شده است.

ضرغامي اضافه كرد: ما پيشرفت را كپي برداري از غرب نمي‌دانيم كه البته اين موضوع با استفاده از آموزه‌هاي علمي ديگران كه در جاي خود ممدوح است تفاوت دارد. اگر غرب امروز در بي هويتي فرو رفته ناشي از نگرش غلط به مقوله علم است و امروز قدرت‌هاي دنيا بر همين اساس فرافكني فرهنگي و فكري خود را سازمان داده‌اند.

وي با اشاره به تقدير از جمعي از فرهيختگان ايراني مقيم خارج در همايش‌هاي چهره‌هاي ماندگار تاكيد كرد: دانشمندان ايراني در هر جاي دنيا جزو جامعه بزرگ ايران اسلامي و مجموعه خدمت گزار فرهنگ و مردم هستند.

ضرغامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تحولات سريع جهاني از بروز چنيني پديده‌اي به عنوان واقعيتي غير قابل انكار ياد كرد كه هيچ كس نمي‌تواند در مقابل آن بايستد، بلكه بايد به سوي آن حركت كرد همچنان كه چهره‌هاي ماندگار ما همواره به استقبال تحول رفته و به سمت دنياي جديد حركت كرده‌اند كه در اين مسير شجاعت و درهم ريختن مناسبات موجود براي رفتن به سمت اهداف، امري ضروري است.

وي با اشاره به ضرورت آزاد انديشي در حوزه‌هاي علمي در پايان گفت: لازمه دستيابي به تحول آزادي فكر و انديشه است كه در اين راستا راه اندازي كرسي‌هاي نظريه پردازي بارها از سوي رهبر معظم انقلاب به نخبگان توصيه شده است.

به گزارش ايسنا، ششمين همايش «چهره‌هاي ماندگار» با تجليل از بيست و دو تن از فرهيختگان علمي، فرهنگي و هنري داخلي و دو ايران‌شناس و اديب خارجي شيفته فرهنگ و ادبيات فارسي، شامگاه دوشنبه با حضور ده‌ها تن از محققان، پژوهشگران و چهره‌هاي علمي و فرهنگي كشور در محل مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha