• پنجشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۸۷ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8704-07206

با معرفي برگزيدگان، هفتمين جشنواره‌ي تئاتر بانوان پايان يافت

با معرفي برگزيدگان،
هفتمين جشنواره‌ي تئاتر بانوان پايان يافت

هفتمين جشنواره‌ي تئاتر بانوان با معرفي برگزيدگان بخش‌هاي خياباني و صحنه‌يي، شامگاه گذشته (چهارشنبه، 12 تير) در تالار اصلي مجموعه‌ي تئاترشهر پايان يافت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم، افروز فروزند به نمايندگي از هيأت داوران تئاتر خياباني، بيانيه‌ي اين بخش را خواند، كه در آن آمده است: هيأت داوران به دنبال يافتن ويژگي‌هاي تئاتر خياباني، آن‌ها را در اين يک هفته زير ذره‌بين گذاشت؛ ولي کم‌تر يافت؛ زيرا نمايش‌هاي خياباني به جاي عمق‌نگري دچار يک سطحي‌نگري شده‌اند و در کنار آن، مطالعه از ميان نمايشگران خياباني رخت بربسته است و گروه‌ها بدون توجه به اصول اوليه‌ي تئاتر خياباني، درجا مي‌زنند.

در اين بخش با حضور محمد نوريان و فروزند جوايز برگزيدگان اهدا شد.

در بخش بازيگري مرد، جايزه‌ي سوم به صورت مشترک به فرامرز قليچ‌خاني و سعيد رحمتي براي نمايش «سيب»، جايزه‌ي دوم به آرش غلامي براي نمايش «زندگي بازي» و جايزه‌ي نخست به فرهاد دانشور براي نمايش «سيب» اهدا شد.

در بخش بازيگري زن نيز جايزه‌ي سوم به پريسا رضوي‌نسب براي نمايش «سخت نگير»، جايزه‌ي دوم به نرگس خاک‌کار براي نمايش «محاصره» و جايزه‌ي نخست به فاطمه هنرمندي براي نمايش «زخمه» اهدا شد.

در بخش طرح و نمايشنامه، جايزه‌ي سوم به نرگس خاک‌کار براي نمايش «محاصره»، جايزه‌ي دوم به آرش غلامي براي نمايش «زندگي بازي» و جايزه‌ي نخست به صورت مشترک به کاوه مهدوي و فرامرز قليچ‌خاني براي نمايش «سيب» تعلق گرفت.

در بخش کارگرداني نيز با تقدير از نرگس خاک‌کار براي نمايش «محاصره»، جايزه‌ي سوم به فخري حقيقي براي نمايش «صبوري»، جايزه‌ي دوم به آرش غلامي براي نمايش «زندگي بازي» و جايزه‌ي نخست به صورت مشترک به کاوه مهدوي و فرامرز قليچ‌خاني براي نمايش «سيب» اهدا شد.

به گزارش ايسنا، هيأت داوران بخش مسابقه‌ي صحنه‌يي نيز در بيانيه‌ي خود پيشنهاد داده بودند که جشنواره معيار ارزشيابي خود را بر اساس مسابقه و تجربه‌ي قبلي شرکت‌کنندگان قرار دهد تا ميان شرکت‌کنندگان بخش مسابقه، چالشي درگيرد.

همچنين آن‌ها توجه به مباحث نظري در حوزه‌ي زنان و تحليل هوشمندانه‌ي مشکلات پيش روي زنان را تذکر داده و تأکيد کرده‌اند تا از نگاه افراطي و احساسي به مناسبات ميان زن و مرد پرهيز شود.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: از کم‌توجهي در پرداخت تکنيکي و مهارت‌هاي نمايشي به عنوان عناصر صحنه‌يي پرهيز و بايد بر ارزش‌هاي نهان بر جنبه‌هاي ديداري عناصر نمايشي توجه شود و در اين ميان، گروه‌ها بايد از مراکز آکادميک مرتبط با زنان، مشاوره‌ي پژوهشي و تحقيقي بگيرند.

در ادامه با حضور حسين پارسايي، مريم معترف، فريندخت زاهدي، پري صابري و علي‌اکبر قاضي‌نظام جوايز اين بخش اهدا شد.

جايزه‌ي بخش موسيقي به رضا حناره و پيمان يوسف‌زاده براي نمايش «ماه در محاق» اهدا شد.

در بخش طراحي صحنه، جايزه‌ي سوم به ياسر محمدي و ناصر شريف براي نمايش «خانه»، جايزه‌ي دوم به مانلي حسين‌پور براي نمايش «شب هزار و يکم» و جايزه‌ي نخست به رضا مهدي‌زاده براي نمايش «گاردن پارتي در برف» اهدا شد.

در بخش بازيگري مرد، جايزه‌ي سوم به صورت مشترک به هادي وکيلي و سعيد جمشيدي براي نمايش‌هاي «خيال روي خط خنجر» و «رستگاري در ساعت 25»، جايزه‌ي دوم به قاسم لطفي براي نمايش «ماه در محاق» و جايزه‌ي نخست به هومن برق‌نورد براي نمايش «گاردن پارتي در برف » رسيد.

در بخش بازيگري زن، جايزه‌ي سوم به صورت مشترک به بهار کريم‌زاده براي نمايش «مثل هيچ‌کس» و سارا پورصبري براي نمايش «زنان مشروطه»، جايزه‌ي دوم به ماندانا عبقري براي نمايش «تنهايي و سکوت در برهوت» و سارا نجاتيان براي نمايش «خيال روي خط خنجر» و جايزه‌ي نخست به مانلي حسين‌پور براي نمايش‌هاي «خانه» و «شب هزار و يکم» اهدا شد.

در بخش نمايشنامه‌نويسي، جايزه‌ي سوم به چيترا نادري و علي کوچکي براي نمايشنامه‌ي «مثل هيچ‌کس»، جايزه‌ي دوم به علي يانگين براي نمايش «ماه در محاق» و جايزه‌ي نخست به ميلاد اکبرنژاد براي نمايشنامه‌ي «خيال روي خط خنجر» رسيد.

در بخش کارگرداني، جايزه‌ي سوم به هادي شيباني براي نمايش «خيال روي خط خنجر»، جايزه‌ي دوم به بهار کريم‌زاده براي نمايش «مثل هيچ‌کس» و جايزه‌ي نخست به سارا نيک‌طبيعت براي نمايش «شب هزار و يکم» تعلق گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha