• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 91061206337
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مهاجرت كشاورزان «قهدريجان» به ديگر استان‌ها به علت خشك‌سالي

مهاجرت كشاورزان «قهدريجان» به ديگر استان‌ها به علت خشك‌سالي

ایسنا/اصفهان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان گفت: بسیاری از کشاورزان قهدريجان به علت خشكسالي‌هاي پي در پي شهرستان ناگزير از مهاجرت به دیگر استان‌ها شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان گفت: بسیاری از کشاورزان قهدريجان به علت خشكسالي‌هاي پي در پي شهرستان ناگزير از مهاجرت به دیگر استان‌ها شدند.

«احمدرضا اسماعیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در فلاورجان، اظهار کرد: خشکسالی خسارات جبران‌ناپذیری را به بخش کشاورزی قهدریجان وارد کرده است به نحوی که بسیاری از کشاورزان این شهر مجبور به مهاجرت به دیگر استان‌ها و اقدام به کشت در مناطق كردند.

وی افزود: هم‌اكنون کشاورزان شهر قهدریجان خسارات فراواني را به علت خشکسالی متحمل شده‌اند، این در حالی است که کشاورزان این شهر، پيش از آغاز خشکسالی، در بخش کشاورزی،رکوردهای برتر کشوری در زمینه کشت داشتند و حائز رتبه‌های پیازکار نمونه کشوری نیز بودند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان با اشاره به این‌که میزان 30 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان فلاورجان متعلق به شهر قهدریجان است، گفت: قهدریجان،از مناطق شهرستان فلاورجان است که بیشترین خسارت را از خشکسالی دیده است و بخش عمده‌ای از اراضی این شهر به علت قطع شدن آب‌های سطحی و کم‌آبی چاه‌ها دیگر قابل استفاده نیست.

اسماعيلي خاطرنشان کرد: اراضی شهر قهدریجان بیشتر تحت کشت انواع سبزی و صیفی‌جات مانند پیاز، سیب‌زمینی، کلم، گل کلم، کاهو، هویج و ... بود، اما هم‌اکنون به علت خشکسالی و کمبود آب، کشاورزان بیشتر گندم، جو و محصولات علوفه‌ای كشت مي‌كنند.

وي ادامه داد: چون حجم عمده‌ای از اراضی کشاورزی شهرستان فلاورجان در شهر قهدریجان واقع است این مرکز موظف به اجرای طرح‌هایی براي کمک به کشاورزان این شهر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان اظهار امیدواری كرد با اقدامات جهاد کشاورزی شامل اجرای طرح‌های زیربنایی برای کشاورزان این شهر، بتوانیم مشکلات کشاورزان این منطقه را برطرف و برای پیشرفت هر چه بیشتر آنها در زمینه کشت تلاش کنیم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha