• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94072113998
  • منبع : نمایندگی البرز

البرز رکورددار تعداد سیلاب در کشور

البرز رکورددار تعداد سیلاب در کشور

ایسنا/البرز مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوان‌داری معاونت آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور گفت: درشش ماه اول امسال 19 سیلاب در استان البرز به وقوع پیوسته است.

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوان‌داری معاونت آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور گفت: درشش ماه اول امسال 19 سیلاب در استان البرز به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، محمدعلی فتاحی اردکانی امروز(21مهر)، در آستانه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در حاشیه مراسم تجلیل از روسای ادوار مختلف مرکز آموزشی دکتر جوانشیر اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری 85 مورد سیل در 15 استان کشور به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: طی این مدت درمجموع 19 سیلاب در مناطق مختلف استان البرز به وقوع پیوسته است.

فتاحی اردکانی خاطرنشان کرد: با این آمار استان البرز رکوردار بیشترین تعداد وقوع سیلاب در شش ماه گذشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین فراوانی سیل پس از استان البرز به ترتیب در استان‌های مازندران، خراسان شمالی، هرمزگان، تهران و یزد به وقوع پیوسته و کمترین سیل در استان گیلان بوده است.

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخوان‌داری معاونت آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور گفت: این سیل‌ها حدود 211 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور وارد کرده است.

فتاحی اردکانی به تشریح سیلاب‌های به وقوع پیوسته در استان البرز پرداخت و افزود: سیلاب‌های به وقوع پیوسته در البرز در چهار زیر حوضه آبخیز بوده که خسارات زیادی در پی داشته که بیشترین خسارت در سیل 28 تیرماه روستای سیجان بوده است.

این مسئول گفت: متاسفانه سیل سیجان جان هشت هموطن ما را گرفت و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.

وی دلیل وقوع بیشترین سیل در استان البرز را کوهستانی بودن این استان و تولید روان آب‌ها در اثر بارندگی‌ها دانست و اضافه کرد: هم‌چنین تغییرات کاربری گسترده و تجاوز به عرصه محورهای گذر آب از دیگر عوامل بروز این سیلاب‌ها بوده است.

وی در پایان گفت: هم‌چنین بهره‌برداری بی‌رویه از مراتع در بالادست حوضه‌های آبخیز و بی‌دقتی در استفاده بهینه از پوشش گیاهی و فرسایش زیاد خاک‌ها از دیگر عوامل بروز سیلاب در این استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha