• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95033018180
  • خبرنگار : 71461

در امضای تفاهمنامه همکاری معاونت قرآن ارشاد با دانشگاه پیام نور عنوان شد:

حشمتی: دانشجویان از محتوای ظرفیت های قرآنی بهره ببرند

حشمتی: دانشجویان از محتوای ظرفیت های قرآنی بهره ببرند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانشجویان ضمن اشنایی با مفاهیم قرآنی باید از محتوای ظرفیت‌های قرآنی نیز بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی در حاشیه 24امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار می‌شود در هفتمین روز از برپایی این نمایشگاه در مراسم امضای تفاهمنامه‌ی همکاری معاونت قرآن با دانشگاه پیام نور اظهار کرد: توسعه امور قرآنی در فضای دانشگا‌ه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. دانشگاهیان باید با آیات قرآنی، معانی و مفاهیم آن بیشتر از سایر نهادها آشنا باشند.

وی ادامه داد: امضای این تفاهمنامه می‌تواند سبب شود دانشگاهیان ما بیشتر به سمت قرآن بیایند و سبب شود دانشگاه‌ها قرآنی شود. ما باید از این ظرفیت عظیم دانشگاه‌ها بهره ببریم و به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی تأکید کرد: با امضای این تفاهمنامه سعی کرده‌ایم فاصله بین دانشجویان و قرآن کاهش پیدا کند و این تفاهمنامه می‌تواند منشأ خیر برای فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن باشد. مفاهیم قرآنی باید در بین دانشجویان توسعه پیدا کند و بر همین اساس باید از کارشناسان حوزه‌های مختلف قرآنی بهره ببریم.

وی یادآور شد: دانشجویان ضمن آشنایی با مفاهیم قرآنی باید از محتوای آن نیز بهره ببرند. تاکنون فعالیت‌های بسیاری برای ترویج مفاهیم قرآنی داشته ایم و با امضای این تفاهمنامه بیشتر دانشجویان می‌توانند در قرآن تدبر داشته باشند.

در ادامه  این مراسم نجفی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور همواره به سوی تأمین نیازهای جامعه حرکت می‌کند اگر دانشگاه‌ها و اساتید ما فکر قرآنی داشته باشند می‌توانیم به افق علمی راحت‌تر دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از کتاب «قرآن در شعر پارسی» رونمایی شد.

این اثر با همکاری بیش از 350 شاعر و پژوهشگر توسط اسماعیل آذر گردآوری شده است و تمامی اشعار با مضامین قرآنی در آن قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha