• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95050109731
  • منبع : نمایندگی گیلان

خبرنگاران حافظان امنیت اجتماعی

خبرنگاران حافظان امنیت اجتماعی

ایسنا/گیلان سردار میرحیدری با بیان این‌که خبرنگاران حافظ فرهنگ و امنیت اجتماعی هستند، گفت: روزانه به طور میانگین 218 تماس تلفنی با تلفن 110 پلیس در گیلان برقرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار «محمدرضا میرحیدری»، فرمانده انتظامی استان گیلان امروز در نشست با اصحاب رسانه، با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت شهدای عرصه قلم، خبرنگاران را انتقال‌دهنده فرهنگ به جامعه دانست و اظهار کرد: خبرنگاران حافظ فرهنگ و امنیت اجتماعی هستند.

وی با اشاره به این‌که خبرنگاران در پیشبرد اهداف پلیس همکاری هوشمندانه‌ای دارند، افزود: تلاش‌های خبرنگاران در عرصه قلم و خبرنگاری قابل قدردانی است.

میرحیدری با تأکید بر این‌که امنیت لازمه پیشرفت و بقاء اجتماعی است، گفت: هر جامعه‌ای برای برقراری امنیت نیازمند تلاشگری در این عرصه است.

این مقام قضایی پلیس را پیشقدم در خدمتگزاری به مردم عنوان و تصریح کرد: پلیس به سوی برقراری جاودان امنیت اجتماعی پیش می‌رود.

وی مردم را مهم‌ترین پشتوانه پلیس دانست و گفت: پلیس نیز باید یک نیروی مردمی و جامعه و فرهنگ‌محور باشد.

میرحیدری با بیان این‌که اقدامات پیشگیرانه بهتر از اقدامات عملیاتی در راستای ایجاد امنیت است، افزود: مردم گیلان در اقدامات پیشگیرانه یاری‌رسان پلیس هستند بر همین اساس استان گیلان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، چون کارهای فرهنگی تأثیر مثبتی در کاهش جرائم ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان تعامل دستگاه‌های فرهنگی، قضایی و نظامی استان را راهی برای رسیدن به کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: پلیس و دستگاه قضایی با افراد و گروه‌های مخل آسایش و امنیت اجتماعی برخورد قانونی خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه وحدت رویه را عامل پیروزی در جنگ‌های نرم دشمن دانست و افزود: مردم گیلان در انتقال به موقع اخبار در ایجاد امنیت هوشمندانه عمل می‌کنند.

میرحیدری با تصریح بر این‌که در سال 95 رضایت‌مندی مردم گیلان از پلیس افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تماس‌های مردمی با سامانه‌های تلفنی پلیس نیز افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که امسال طرح‌های عملیاتی 8 درصد افزایش داشته است، گفت: 27 هزار و 24 تماس مردمی در سال جدید با سامانه 110 فوریت‌های پلیسی استان گیلان ثبت شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این‌که پارسال، 24 هزار و 200 تماس با تلفن 110 فرویت‌های پلیسی ثبت شده بود، ادامه داد: روزانه به طور میانگین 218 تماس تلفنی با تلفن 110 پلیس در گیلان برقرار می‌شود.

میرحیدری با اشاره به این‌که جرائم رانندگی و نزاع‌ها و درگیری‌ها رتبه‌های نخست و دوم جرائم استان گیلان را شامل می‌شوند، یادآور شد: پلیس در بسیاری از موارد اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داده است.

وی با یادآوری این‌که تصادفات جاده‌های استان گیلان 4 درصد و تصادفات فوتی 8 درصد کاهش داشته است، افزود: تصادفات درون‌شهری 2 درصد و تصادفات برون‌شهری 8 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تأکید بر این‌که سرقت در گیلان 22 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: سرقت لوازم خودرو نیز آمار نزولی 45 درصدی را ثبت کرده است.

میرحیدری با اشاره به این‌که سرقت موتور سیکلت 43 درصد و سرقت خودرو 40 درصد کاهش یافت، ادامه داد: سرقت منازل نیز 36 درصد کاهش یافته است.

این مقام قضایی با اشاره به کاهش 100 درصدی گروگان‌گیری و سرقت بانک در گیلان، خاطرنشان کرد: سارقان مسلح املش در کمتر از 24 ساعت و سارقان طلافروشی لاهیجان در کمتر از 72 ساعت تسلیم دستان قانون شدند.

وی با بیان این‌که مزاحمت‌های اینترنتی 120 درصد افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: مردم استان باید همانند همکاری‌های اجتماعی، در فضای مجازی نیز یاری‌گر پلیس باشند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از کاهش 16 درصدی دستگیری‌های پلیس امنیت عمومی خبر داد و گفت: کشف اقلام ضد فرهنگی 15 درصد افزایش یافته است.

 میرحیدری با اشاره به این‌که دستگیری باندهای نصاب ماهواره و اسلحه قاچاق یک درصد و قاچاق کالا 96 درصد افزایش داشته است، افزود: دستگیری معتادان 36 درصد افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: 107 درصد در دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر افزایش داشتیم.

براساس این گزارش، در مراسمی با حضور فرمانده انتظامی استان گیلان از اصحاب رسانه استان گیلان به‌مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha