• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96050805040
  • منبع : نمایندگی همدان

ارائه یک میلیارد و 278 میلیونی تسهیلات اقتصاد مقاومتی به کبودراهنگی‌ها

ایسنا/همدان فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از ارائه یک میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال 284 نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود بداغی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صنایع تبدلی یکی از قطب‌های مهم اقتصادی شهرستان کبودراهنگ است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی کبودراهنگ، بهره‌مندی از قطب اقتصادی شهرستان در راستای تحقق شعار سال با ایجاد کارگاه‌های کوچک اقتصادی در روستاها و ارائه آموزش‌های مهارتی در جهت آشنایی با نحوه راه‌اندازی طرح‌های تولیدی است.

وی افزود: امسال برای تحقق بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی شهرستان، کلاس‌های مختلف آموزش کشت زعفران، زنبورداری، پرورش طیور، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و ... در روستاهای کبودراهنگ تشکیل شده که در این میان مبلغ یک میلیارد و 278 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان بسیجی پرداخت شده است.

بداغی اضافه کرد: راه‌اندازی 95 طرح اقتصادی کوچک و زودبازده در حوزه صنایع تبدیلی همچون تولید شوریجات و ترشیجات، صنایع دستی در قالب چرم‌دوزی، سفال و کارگاه خیاطی، پرورش قارچ، کشت زعفران، گیاهان دارویی، پرورش زنبورعسل و پرورش طیور با اشتغالزایی 284 نفر، نمونه‌ای از فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد اشتغال در جامعه بوده است.

فرمانده سپاه کبودراهنگ عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که توسط ناحیه بسیج دانشجویی شهرستان در تابستان امسال اری برگزار شده، اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام‌نور کبودراهنگ، بوعلی‌سینا، فرهنگیان و علوم پزشکی همدان و امام صادق(ع) تهران با ارائه خدمات در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی به مردم مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه اردوهای بسیج دانشجویی در دو دوره برگزار می‌شود، اضافه کرد: بیش از 1000 دانش‌آموز بسیجی این شهرستان نیز در در تیرماه امسال در اردوهای جهادی ویژه دانش‌آموزان در مناطق محروم شهرستان خدمت‌رسانی کردند.

وی ادامه داد: امسال سه هزار و 200 نفر از بسیجیان دانشجویی، دانش‌آموزی، بسیج خواهران، بسیج مهندسین و بسیج جامعه پزشکی و مساجد و محلات با ارائه خدمات آموزشی، تربیتی، فرهنگی و عمرانی در قالب تکمیل و ساخت مساجد، حسینیه، امامزاده و پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت کرده‌اند.

فرمانده سپاه کبودراهنگ از اجرای برنامه اوقات‌فراغت با عنوان جوانه‌های صالحین در 94 پایگاه مقاومت بسیج شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه با شعار نشاط و تعالی و با محوریت قرآن، نماز و اقتصاد مقاومتی در قالب کلاس‌های قرآنی، سبک زندگی اسلامی و برنامه‌های متنوع ورزشی برگزار می‌شود.

بداغی همچنین به برنامه‌های قرآنی از قبیل روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن کریم ویژه بسیجیان اشاره کرد و گفت: برگزاری هیئت منتظران موعود(عج)، هیئت عاشقان ولایت و هیئت یاوران ولایت در سطح پایگاه‌های مقاومت و مساجد شهرستان و توانمندسازی بسیجیان در برابر آسیب‌های شبک‌های اجتماعی و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های فرهنگی بسیجیان است.

وی عنوان کرد: خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور به ویژه روستاهای محروم، غنی‌سازی اوقات‌فراغت جوانان با استفاده از نیرو ونشاط جوانی در جهت سازندگی کشور، کمک به شناسایی زمینه‌های اشتغال و به دنبال آن ایجاد اشتغال از اهداف مهم تشکیل بسیج سازندگی است.

بداغی درباره اقدامات این ناحیه در زمینه ساخت‌وساز گفت: اقدامات بسیار خوبی در سالجاری انجام شده است که از این میان می‌توان به ساخت و بهره‌برداری دو سالن ورزشی در روستاهای داق‌آباد و اورقین با مساحت 1120 مترمربع برای استفاده بسیجیان و عموم مردم این روستاها از این اماکن اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 6 پایگاه مقاومت بسیج و 3 سوله حلقه صالحین نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی است که در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: ساخت و افتتاح ساختمان‌های پایگاه مقاومت بسیج در روستاهای ایده‌لو، پیرانبار، قباق‌تپه، قطارقویی، گمین‌قلعه، جین‌طراقیه، خالق‌وردی، آلان‌سفلی، سرایجوق، اوزون‌دره، بشیک‌تپه، کردآباد و شاوه نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در زمینه ساخت‌وساز است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ ضمن اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، از برگزاری بیش از 60 مورد یادواره شهداء در شهرستان خبر داد و گفت: این یادواره‌ها با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از مقام شهادت پیگیری و برگزار می‌شود.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha