• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96060201011
  • منبع : نمایندگی قم

مهمترین رویکرد در اجرای پروژه‌های قم، تحقق اقتصاد مقاومتی است

مهمترین رویکرد در اجرای پروژه‌های قم، تحقق اقتصاد مقاومتی است

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی، زیربنایی،کشاورزی و اقتصادی، مهم ترین رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 محسن بهشتی‌ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی  افزود: بسیاری از سرمایه گذاری هایی که در استان قم صورت می گیرد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی مردم تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد:اجرای طرح های گردشگری یکی از راهبردهای مهم در جهت دست یابی به اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه سوق دادن سرمایه گذاری ها به سمت و سوی زیرساختهای گردشگری می تواند راهگشا باشد.

بهشتی اظهار داشت:همچنین برخی از پروژه های کشاورزی و تولیدی و صنعتی مطابق با شاخصه های اقتصاد مقاومتی اجرایی شد تا بتوان راندمان تولید را افزایش داد و در اشتغال زایی و تولید نیز موفق عمل کرد.

وی تصریح کرد:کاهش هزینه های کشاورزی و تغییر اصلاح الگوی کشت و توجه به تولید محصول مطابق با شرایط آب و هوایی و روی آوردن به گیاهان دارویی و پسته کاری و مدیریت منابع آبی از جمله مولفه ها در اجرای پروژه های کشاورزی در قم در جهت دست یابی به اقتصاد مقاومتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد:در اجرای پروژه ها نیز توجه ویژه ای به شاخص های زیست محیطی شده است تا علاوه بر توسعه اقتصادی بتوان در حفظ محیط زیست و سلامتی مردم نیز گامی موثر برداریم.

وی گفت: از رویکردهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی که در کارگروهها نیز مورد تاکید است اقتصاد روستا محور است بدان معنا که با اجرای پروژه ها بتوانیم روند مهاجرت را معکوس کنیم و افراد به روستا بازگردند و فعالیت های اقتصادی را در روستاها دنبال کنند.

بهشتی یادآور شد: بسیاری از آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی زائیده مهاجرت های بی رویه به شهرها می باشد و ما بر آنیم با اقتصاد روستا محور بخشی از این آسیب ها را رفع نمائیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه ارائه امکانات کشاورزی به روستائیان و راه اندازی کارخانجات تولیدی و واحدهای صنعتی مطابق با مولفه های زیست محیطی در دل روستاها و رفع موانع اشتغال روستایی از جمله مواردی است که می تواند در این امر موثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: رفع موانع و مشکلات در مسیر توسعه باید با محوریت اقتصاد مقاومتی صورت پذیرد که در این راستا با نیاز سنجی و در نظر گرفتن اولویت‌ها می توان به برنامه ریزی پرداخت.

وی عنوان کرد: همچنین تسهیل اجرای پروژه های اقتصادی نیز از الزامات مهم است که در ستاد اقتصاد مقاومتی بارها در این باره بحث و بررسی صورت گرفته است.

بهشتی اظهار کرد: تولید و اشتغال زایی و دست یابی به درآمد پایدار در خانواده ها از اهداف مهمی است که در مسیر اقتصاد مقاومتی نیاز به برنامه ریزی های کارشناسانه و تخصصی و راهبردی دارد.

وی توضیح داد: چرخه اقتصادی و پایداری ظرفیت های تولیدی نیاز به حمایت دارد و در این راستا مسئولان و بانک ها نیز باید به میدان بیایند و با رفع بروکراسی ها و موانع در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: زمانی می توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت که برنامه های راهبردی بر اساس سیاست های آن تدوین گردد تا به صورت دقیق و هدفمند به اهداف خود دست یابیم.

وی در پایان بیان کرد: همگرایی و همدلی میان مسئولان بسیاری از موانع را رفع می کند و می تواند اجرایی شدن مصوبات را تسهیل نماید و در جذب سرمایه گذاران به استان قم نیز موثر باشد استان قم دارای ظرفیت های اقتصادی بالنده ای است که هر یک می تواند تحقق اقتصاد مقاومتی را میسر سازد.


انتهای پیام 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha