• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 96062112173
  • منبع : نمایندگی فارس

جای پنهان شدن پشت قلم و میزها به ساخت سینما کمک کنید

جای پنهان شدن پشت قلم و میزها به ساخت سینما کمک کنید

ایسنا/فارس رئیس حوزه هنری استان فارس، حرف‌هایی که طی 2 سال مدیریت بر این نهاد فرهنگی به دلش مانده بود را در مراسم قدردانی از آپاراتچی‌های پیشکسوت سینماهای فارس بر زبان آورد و تاکید کرد که می‌توان به‌جای پنهان شدن پشت قلم‌ها و زیر میزها، برای ساخت سینما همدل شد و کمک کرد.

به گزارش ایسنا، محمد کرم‌اللهی شامگاه دوشنبه 20 شهریور در مراسم قدردانی از آپاراتچی‌های سینماهای فارس که به مناسب روز ملی سینما در شیراز برگزار شد، اگرچه مدت زمان زیادی پشت تریبون نماند اما هر آنچه که طی 2 سال گذشته بر دل گذاشته بود، بیان کرد تا پاسخی به انتقادها در خصوص وضعیت سینماهای شیراز و فارس هم داده باشد.

او با قبول اینکه وضعیت کنونی سینما و سینماداری در فارس و شیراز در حد منزلت و جایگاه این خطه از ایران نیست، تصریح کرد که روز آمدنش به شیراز و قبول مسئولیت حوزه هنری فارس، هیچ قولی در خصوص سینماها نداده است.

کرم‌اللهی گفت: کسانی که پشت مطبوعات و قلم‌ها و آنانی که پشت میزها پنهان می‌شوند که نگویند سینما حقیقتی است نیازمند توجه بدانند این که بپرسند سینما کجاست؟ سینما را درست نمی کند؛ اینکه سینما را بسازیم سینما را درست می‌کند.

او اضافه کرد: اگر در کنار هم باشیم و اگر سینما مهم باشد، اگر سینما به عنوان یک مرکز مهم فعالیت های فرهنگی، یک محرک، یک شتاب دهنده در عرصه هنر برای اهالی فرهنگ و برای مدیریت های عالی استان و کشور و برای همه آنهایی که در پهنه شهری مثل شیراز که بر بلندای عشق و و هنر و زیبایی تکیه می زند مهم باشد باید اهمیت پیدا کند و در صفحه اول اولویت‌های شهر شیراز باشد نه در صفحه آخر !

این مدیر فرهنگی افزود: پل ها را می سازیم که به حقیقت ها نزدیک شویم. خیابان ها را می سازیم که به حقیقت ها نزدیک شویم کوچه ها کوچه های ارتباط من و توست که به حقیقت ها دست پیدا کنیم پرده جادویی سینما همان حقیقت گمشده ای است که من و تو داریم برای آن زحمت می کشیم که سینما ساخته شود .

  کمتر مردم را به نام سینما، مهمان زیرزمینی ها کنیم !

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس خطاب به مسئولین استان اظهار داشت: مسوولین اجرایی استان! عزیزان مسوول در شهرداری شیراز! کمک کنید که سینما ساخته شود! به جای آنکه عدم توجه و اولویت مان را برای سینما پنهان کنیم، خودمان هویدا و نمایان سینماها را بسازیم! کمتر مردم را به نام سینما، مهمان زیرزمینی ها کنیم! تشخص سینما کجاست ؟! فرهنگ سینما و سینماداری کجاست؟ !

وی گفت: خیلی ها قول دادند ولی من تا مطمئن نشدم و همه موضوع را ندیدم قول ندادم خیلی ها قول دادند و بعد رسانه ها را در جایگاهی قرار داده بودند که نمی دانستند چگونه با مردم حرف بزنند اما دست مطبوعات درد نکند. دست همه آنها که در حوزه‌های خبری و گزارشی حرکت کردند درد نکند باز هم ادامه دهید مصاحبه کنید اماهمه مطالبه تان از حوزه هنری نباشد از شهر بخواهید از استان بخواهید از کلیت ساختار استان بخواهید از ما هم طلب کنید به اندازه سهم خودمان در خدمت تانیم

کرم‌اللهی افزود: ان شاءالله همه امیدمان این است سال آینده پردیس سینمایی سعدی را در محل سینما سعدی ایجاد کنیم و همزمان پردیس سینمایی حافظ را در خیابان زند داشته باشیم دو پردیس سینمایی را در دستور کار داریم

او ادامه داد: کارهای مطالعاتی این پروژه‌ها انجام شده نقشه برداری هایش تمام شده و نکاتی با شهرداری و دوستان ذی مسوول در امر سینما ها داریم البته جا دارد از مسوولین امور سینماهای حوزه هنری فارس تشکر کنم که علیرغم همه فشارها این کار را به دقت پیگیری می کنند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس خبر خوشی نیز داد و گفت: ان شاءالله هفته آینده با همراهی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز شروع فعالیت یک سینمای جدید صادر و سینما صدرا در شهر صدرا افتتاح می‌شود.

روز سینما روز جهان عفیف صلح طلب عاشق هستی است

او همچنین گفت: روز سینما را باید به جهان و جهانیان تبریک گفت چرا که این هنر هنر بالنده جهان امروز است و هر عاشقی از خیل عاشقان سینما که پا در محفلی سینمایی می گذارد تحکیم کننده رابطه حقیقی بین انسان و آرزوهایش، انسان و غم هایش، انسان و معرفت و شناخت و سواد و اندیشه اش است .

کرم اللهی گفت: اینگونه است که تاکید می شود سینما زنده است سینما چه دیجیتال و چه غیر دیجیتال یک رگه درونی حقیقی را همراه خویش تا اعماق اعصار و فردای فردا با خویش حمل می‌کند و آن حقیقتی ست که در پهنه معنویتی بلند که بندگی خدا و خدمت به خلق خدا ست با خود همراه می برد و اینگونه بر سریر هنر جهان تکیه بشکوه و بالنده می زند، چون سینما رگ حیات فردای ماست و پنجره ای به سوی آینده.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha