• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96071004966
  • خبرنگار : 71365

دبیر انجمن داستان‌نویسان:

وزارت کار برای ثبت انجمن پاسخ روشنی نداده است

وزارت کار برای ثبت انجمن پاسخ روشنی نداده است

دبیر انجمن داستان‌نویسان درباره وضعیت ثبت این انجمن و آغاز به کار آن گفت: تمام روال قانونی ثبت انجمن انجام شده، ولی متاسفانه وزارت کار هنوز انجمن را ثبت رسمی نکرده‌ و پاسخ روشن و واضحی هم به ما نداده‌ است.

کامران محمدی در توضیحی درباره وضعیت انجمن داستان‌نویسان به ایسنا، گفت: ۱۴ تیرماه مجمع عمومی انجمن را با حضور نماینده وزارت کار و رعایت تمام قوانین برگزار کرده‌ایم، اعضای هیئت‌مدیره انتخاب شده‌اند و تمام روال قانونی ثبت انجمن انجام شده، ولی بزرگترین مشکل ما در حال حاضر این است که متاسفانه هنوز دوستان وزارت کار انجمن را ثبت رسمی نکرده‌اند. پاسخ روشن و واضحی هم به ما نداده‌اند و ما حقیقتا نمی‌دانیم مسئله کجاست. در همین چند ماه گذشته چندین انجمن دیگر با شرایط مشابه ما کارهای ثبت خود را نهایی کرده‌اند؛ مثل ویراستاران، تدوین‌گران و فیلم‌نامه‌نویسان. ما هم وضعیت‌مان شبیه همین‌هاست و انتظار داریم کارمان انجام شود. البته یکی از اعضای هیئت‌مدیره به عنوان نماینده ما مسئله را مدام پیگیری می‌کند و امیدواریم در آینده‌ نزدیک مساله هر چه هست حل شود.

او در ادامه اظهار کرد: سعی کرده‌ایم این موضوع در روند فعالیت‌های ما اختلالی ایجاد نکند. مثلا جلسات هیئت‌مدیره از همان زمان تعیین هیئت‌مدیره مطابق اساس‌نامه هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود. سایر کارها مثل مشخص کردن سمت‌های دبیر، خزانه‌دار و... هم انجام شده و گزارش آن را به وزارت کار نیز ارائه کرده‌ایم. منتها متاسفانه همین تأخیری که در ثبت انجمن پیش آمده باعث شده بیشتر زمان جلسات‌مان صرف گفت‌وگو در مورد چگونگی حل این مشکل شود. درواقع به طور طبیعی بیشتر زمان و انرژی هیئت‌مدیره صرف این می‌شود که چه راهی می‌توانیم برای ثبت رسمی انجمن پیدا کنیم. امیدوارم وزارت محترم کار و رییس اداره کل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این مسئله را زودتر حل کنند تا انرژی انجمن صرف فعالیت‌های بعدی و اصلی‌اش شود.

دبیر انجمن داستان‌نویسان همچنین درباره افزایش تعداد اعضای این انجمن گفت: در همین مدت چندماهه اعضای جدیدی هم به انجمن پیوسته‌اند و در حال حاضر ۱۳۰ داستان‌نویس عضو انجمن هستند. همچنین با کمک اعضا کمیته‌های مختلفی تشکیل داده‌ایم تا مسائل گوناگون ادبیات داستانی را پی‌گیری کنند. ازجمله مهمترین اولویت‌های ما پی‌گیری مسئله کپی‌رایت است که واقعا به ادبیات داخلی لطمه می‌زند. به علاوه‌ موضوعات و مسائل بسیار دیگر در حوزه‌های مختلف که البته فعلا امکان فعالیت جدی کمیته‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha