• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96071910282
  • خبرنگار : 71365

کتاب «جنبش‌های ادبی» منتشر شد

کتاب «جنبش‌های ادبی» منتشر شد

کتاب «جنبش‌های ادبی» نوشته ایرا مارک میلن با ترجمه محمدتقی فرامرزی منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  جلد اول کتاب «جنبش‌های ادبی» شامل ۳۹۲ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان توسط نشر کاوش‌پرداز به چاپ رسیده است. این کتاب شش جلد است که فعلا یک جلد آن منتشر شده است.

در ابتدای کتاب درباره هدف ترجمه و انتشار آن به زبان فارسی چنین آمده است: هدف مترجم از تألیف و ترجمه کتاب «جنبش‌های ادبی» فراهم آوردن یک راهنمای جامع، فشرده و معتبر برای خوانندگان علاقه‌مند به مطالعه، درک و لذت بردن از آثار برجسته ادبی و جنبش‌های ادبی با امکان دسترسی آسان به اطلاعات مرتبط با تک تک جنبش‌ها و آثار ادبی در سیر تاریخ ادبیات جهان است. این کتاب (۶ جلدی، به فارسی) علاوه بر علاقه‌مندان به ادبیات جهان و نقد ادبی، برای استادان، دانشجویان دوره‌های کارشناسی و بالاتر، معلمان و پژوهندگان در زمینه جنبش‌ها و نقد ادبی، منبعی مفید و ضروری است. اطلاعات گنجانده‌شده در ذیل عنوان هر جنبش ادبی، شامل مقدمه‌ای بر آن؛ بحث درباره شماری از نویسندگان برگزیده و آثار مرتبط با آن؛ تحلیل مضمون‌های غالب در آن؛ و تشریح فنون ادبی به‌کاررفته در آن جنبش می‌شود.

گذشته از مطالب پیش‌گفته، که خواننده در تحلیل هر جنبش از آن یاری می‌گیرد، اطلاعات مهمی درباره زمینه ادبی و تاریخی هر جنبش نیز در اختیار گذاشته می‌شود. این اطلاعات شامل مقاله‌ای با محتوای زمینه تاریخی؛ یک بخش خواندنیِ افزوده بر متن با محتوای مقایسه زمان و مکان شکل‌گیری جنبش در فرهنگ غربی؛ مقاله‌ای انتقادی؛ و نقدی قبلا منتشرشده درباره جنبش (چنانچه در منابع وجود داشته باشد) می‌شود. یک ویژگی چشمگیر کتاب «جنبش‌های ادبی»، مقاله‌ای انتقادی است که اختصاصا درباره هر جنبش ادبی نوشته شده و مخاطب آن در درجه نخست خوانندگان و دانشجویان جست‌وجوگر هستند.

بخش‌های دیگری با عنوان اقتباس‌های رسانه‌ای و پیشنهادهایی برای مطالعه بیشتر آثار داستانی و غیرداستانی درباره مضمون‌ها و موضوعات مشابه بر کتاب افزوده شده است تا محققان و دانشجویان هر چه بیشتر با ژرفا و جزییات هر جنبش ادبی آشنا شوند و از آن لذت ببرند. از دیگر اجزای مفید کتاب می‌توان به اندیشه‌ها و سرنخ‌های موضوعی برای پژوهش، پرسش‌هایی برای مطالعه، و فهرست‌هایی از منابع انتقادی حاوی مطالب بیشتر درباره هر جنبش ادبی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۷ ۰۵:۲۶

درود به آقای فرامرزی که میانه ی فرهنگ هارا با ترجمان های خوب شان می گیرند. هنوزبه دستم نرسیده جنبش های ادبی. به زودی می گیرم.ودرانتظار دیگرجلدها خواهم بود.