• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96083017466
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام‌جمعه سمنان تاکید کرد:

لزوم ایجاد موقوفاتی برای کمک به ‌آسیب‌دیدگان زلزله‌ کرمانشاه

لزوم ایجاد موقوفاتی برای کمک به ‌آسیب‌دیدگان زلزله‌ کرمانشاه

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان، خواستار ایجاد موقوفه‌هایی با نیت کمک به زلزله‌زدگان و حوادث طبیعی شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، در دیدار با مدیرکل و مدیران اوقاف و امور خیریه استان که به بهانه هفته وقف انجام شد ضمن تقدیر از تلاش‌های این اداره کل با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشورمان اظهار کرد: خیرین و واقفان خیراندیش باید خیریه‌هایی با نیت کمک به افراد آسیب‌دیده از حوادث طبیعی ایجاد کنند.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ایجاد موقوفاتی با این نیات از نیازهای روز جامعه اسلامی است تصریح کرد: باتوجه به وقوع زلزله‌های متعدد در کشور ایجاد موقوفاتی در این راستا یک امر ضروری است تا در زمان بروز حوادثی همچون زلزله یا حوادث طبیعی مانند سیل و طوفان به کمک مردم بشتابند.

وی صیانت از حقوق واقفان را ضروری برشمرد و گفت: موقوفات امانت‌هایی در دست متولیان، مسئولان و سازمان کل اوقاف است و باید از این امانت‌ها به خوبی حفاظت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به وجود برخی موقوفات که از حیث انتفاع خارج شدند، افزود: سازمان اوقاف باید احیای این موقوفات را در اولویت کاری خود قرار دهد تا مردم از این ظرفیت‌ها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه درآمد اوقاف و ایجاد موقوفات جدید باید به سمت رفع نیازهای فقرا سوق داده شود، اضافه کرد: در زمان پیامبر (ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) همه موقوفات در راستای رفع نیازهای فقرا و نیازمندان جامعه شکل می‌گرفت همچنان که حضرت علی(ع) دو چشمه را برای فقرای مدینه وقف فرمودند.

آیت‌الله شاهچراغی توجه به نیازهای جدید جامعه را امری ضروری دانست و گفت: باید موقوفاتی در راستای ایجاد مراکز علمی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، ساخت مصلی‌ها و مواردی از این دست ایجاد شود.

وی بر لزوم ارائه مشاوره‌های کارشناسانه از سوی اوقاف استان به واقفین تاکید و تصریح کرد: اداره کل اوقاف باید متناسب با نیاز روز جامعه به ساخت موقوفات جدید خط بدهد.

امام جمعه سمنان، بروزرسانی اجاره‌بها موقوفات را یک ضرورت دیگر برشمرد و گفت: اداره کل اوقاف علاوه بر این باید از درآمدهای امامزادگان در راستای امور خیریه و نیاز جامعه هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال امروز یکی از مشکلات جدی جامعه است، توصیه کرد: بخشی از درآمد امامزادگان در بخش ایجاد اشتغال برای فقرا و بیکاران هزینه شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha