• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96090100451
  • منبع : نمایندگی کردستان

۹۵ درصد نیات واقفان کردستانی مسجد است

۹۵ درصد نیات واقفان کردستانی مسجد است

ایسنا/کردستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تاکید بر ترویج سنت حسنه وقف در جامعه گفت ۹۵ درصد نیات واقفان کردستانی را وقف مساجد تشکیل می‌دهند که باید گفت امروز دیگر نیاز جامعه ما مسجد نیست و نیات واقفان باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، یکم آذرماه در همایش وقف و رسانه که در مجتمع نور استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار وقف در استان کردستان وجود دارد که این تعداد دارای ۱۸ هزار رقبه هستند .

وی افزود: در راستای حفظ و نگهداری از موقوفات استان بخشی از درآمد رقبات برای بازسازی و حفظ بقا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی در راستای اجرای نیات واقفان هزینه می‌شود .

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات اوقاف استان کردستان توسعه موقوفات است که در این راستا گام‌های مثبتی را  برداشته‌ایم، عنوان کرد: توسعه موقوفات باعث می‌شود تا بتوانیم نیازهای بیشتری را در جامعه جوابگو باشیم .

وی بیان کرد: ثبت وقف‌های جدید یکی دیگر از اقدامات این اداره در چندسال اخیر بوده که در این راستا تاکنون ۸۱ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به صدور اوراق مشارکت برای ایجاد وقف‌های مشارکتی در استان اعلام کرد: این طرح به صورت پایلوت در چهار استان کشور برای احداث بیمارستان و ... اجرا شد .

وی در ادامه به توجه ویژه به استفاده از هنر برای ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و افزود: هنر بهترین ابزار برای ترویج آموزه‌های دینی است چراکه با زبان هنر می‌توان اثرگذاری وقف را بین مردم نهادینه کرد .

حجت‌الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه یکی از مؤثرترین و مهم ترین ابزار برای تغییر اذهان مردم است، اعلام کرد: رسانه می‌تواند به عنوان پرقدرت‌ترین ابزار بین مردم حضور پیدا کند و یک انقلاب درونی در مردم نسبت به وقف ایجاد کند.

وی عنوان کرد: ۹۵ درصد نیات واقفان کردستانی را وقف مساجد تشکیل می‌دهند که باید گفت امروز دیگر نیاز جامعه ما مسجد نیست و نیات واقفان باید تغییر کند .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: وقف امروز در خیلی از امور کاربرد دارد و حوزه های علم و فناوری و رسانه، کمک به دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت، احداث بیمارستان و ... که از نیازهای روز جامعه است انجام موقوفات لازم می باشد.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha