• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96110100210
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هوای 8 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت ناسالم/ تعطیلی مدارس 6 شهرستان

هوای 8 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت ناسالم/ تعطیلی مدارس 6 شهرستان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هوای شهرهای یاسوج و گچساران در وضعیت ناسالم قرار دارد.

سید اسدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تنها در این دو شهر دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا داریم، افزود: جو 8 شهرستان استان شامل بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، چرام، لنده، دنا و باشت در وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی هواشناسی این وضعیت تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: مردم تنها برای امور اضطراری از خانه بیرون بیایند تا کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از 8 شهرستان استان تنها شهرهای یاسوج و گچساران دارای دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا هستند در حالی که باید هر شهرستان حداقل یک دستگاه سنجش آلودگی داشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: پیشنهاد می شود شهرداری‌ها از محل عوارض آلایندگی که دریافت می کنند یک دستگاه سنجش کیفیت آلودگی هوا خریداری و نصب کنند.

به گزارش ایسنا، شهرستان گرمسیری بهمئی، گچساران و باشت از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور است.

مدیرکل ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از تعطیلی مدارس 6شهرستان این استان خبرداد.


سید علی وفایی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی امروز یکشنبه، یکم بهمن ماه بعلت گرد و غبار چند برابر حد مجاز مدارس 6شهرستان کهگیلویه، گچساران، بهمئی، لنده، چرام و باشت در این استان تعطیل شدند.


وی بیان کرد: آلودگی در شهرستانهای گچساران، بهئمی و باشت به 16 برابر حد مجاز و در شهرستانهای کهگیلویه، لنده و چرام به 14 برابر حد مجاز رسیده است. در همین راستا طبق تصمیم ستاد بحران این شهرستانها و با هماهنگی های صورت گرفته از طریق ستاد بحران استان مدارس این شهرستانها تعطیل اعلام شد.


وفایی مقدم اضافه کرد: از کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی و مبتلا به آلرژی و بیماریهای تنفسی و جانبازان شیمیایی خواست از تردد در مکان های باز خودداری کنند.


به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان( کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، بهمئی، چرام، لنده، باشت و دنا) در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و غبار از جنوب و جنوب غربی کشور قرار دارد. میزان آلودگی در شهرهای کهگیلویه، بهمئی، لنده، چرام و باشت به‌علت هم‌جواری با استان خوزستان و دهانه ورود گرد و غبار، شدیدتر است، اما به‌علت نبود دستگاه سنجش آلودگی هوا در این مناطق، میزان غلظت آلودگی مشخص نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha