• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96112916230
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد

کهگیلویه و بویراحمد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

به گزارش ایسنا،علی محمد  احمدی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه، موزه‌ها و یادمان‌های شهدا باید دارای بار هنری و منطبق بر معماری ایرانی اسلامی باشند، اظهارکرد: انباشته کردن آهن و آجر نمی‌تواند نشان دهنده فرهنگ و ارزش‌های مردم این خطه باشد و به خوبی پیام مقاومت و ایستادگی این مردان بزرگ را منتقل کند .

وی با بیان اینکه هر کشوری با میراث تاریخی خود زنده است، افزود: یکی از ابعاد میراث تاریخی هر کشوری ایثار و از خودگذشتگی‌ها دلیرمردان آن است و جنگ هشت ساله دفاع مقدس یکی از فرازهای اوج همدلی و ایثار در ایران اسلامی است. در جنگ هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران پس از یک انقلاب بزرگ با همدلی و هم صدایی در مقابل یک توطئه بزرگ ایستادگی کردند و برگ زرین دیگری در تاریخ کهن ایران این سرزمین رقم زده شد .

احمدی اظهار کرد: در ایران پهلوانان، دلاورانی و اساطیری بودند که به آنها افتخار می‌کنیم اما جنگ هشت ساله دفاع مقدس معرف مردان بزرگی است که هرکدام از آنها به مثابه اساطیر ماندگار هستند .

وی با بیان اینکه، قدرت بازدارندگی تنها مختص سخت‌افزارها نیست، ادامه داد: بدون شک برای حفظ توان دفاعی یک کشور وجود سخت‌افزارها یک ضرورت انکارناپذیر است اما می‌توان با استفاده از میراث فرهنگی به عنوان یک پدافند غیرعامل مانع تهدیدها و از جهتی باعث حفظ و تقویت وحدت ملی شد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، هدف از ایجاد موزه احیای فرهنگ دفاع مقدس است، عنوان کرد: در این موزه‌ها صرفا نباید به دنبال نمایش یک سری عکس و تصویر بود بلکه باید در این مکان رشادت و تاریخ دلیرمردان ایرانی در جنگ 8 ساله را به نمایش گذاشت .

احمدی بیان کرد: با مطالعه تاریخ زندگی فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌توان به شخصیت والا و ساده زیست آنها پی برد که در عین این سادگی و با شهامت و رشادت در راستای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب جان خود را فدا کردند .

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه، استان فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، تاکید کرد: براساس آیین نامه این شورا دارای 23 عضو است که اکنون تنها 12 نفر در این نشست حضور دارند و همین بی‌توجهی مدیران به این نشست عامل کم کاری در راستای احداث این مرکز فرهنگی است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار احداث موزه‌ای متناسب و همزاد با زیبایی‌های پایتخت طبیعت ایران شد و گفت: فضای استاندارد برای این طرح احداث شود و در برنامه‌ریزی های لازم برای اجرایی کردن این طرح 50 سال آینده گردشگری استان مورد توجه باشد و شهدا دوست ندارند که به ملت هزینه‌های اضافی تحمیل بنابراین مرکز استاندارد ایجاد شود. البته دوباره کاری و موازی کاری در این زمینه صورت نگیرد و با توجه به محدودیت‌های مالی دولت و حاکمیت برای ساخت این مرکز در استان برنامه‌ریزی شود.

وی از احداث موزه دفاع مقدس در استان خبر داد و اضافه کرد: از تجارب معاون عمرانی استاندار برای احداث این فضا استفاده شود و هرآنچه سهم استان است از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار مورد نظر برای این طرح تخصیص یابد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha