• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97020503054
  • خبرنگار : 71544

او هنرمند نازپرورده اشرافیت نبوده و نیست

او هنرمند نازپرورده اشرافیت نبوده و نیست

آثار هادی اشرفی ـ کاریکاتوریست ـ میانه اردیبهشت‌ماه روی دیوارهای خانه هنرمندان خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه آثار هادی اشرفی به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت حرفه‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

آثار این کاریکاتوریست ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد شود.

ناصر بزرگمهر ـ روزنامه‌نگار و گالری‌دار ـ در بخش‌هایی از نوشته خود درباره هادی اشرفی آورده است: کارهای هادی در حوزه هزل و هجو تصویری گنجانده نمی‌شود، عین طنز تصویری است. استاد هادی اشرفی به خوبی این حوزه را می‌شناسد، کارتون‌های او تنها برای سرگرمی عوام نیست. او با خطوط کم و بسیار ساده، حرف‌های بسیار والای انسانی را در طرح‌هایش به رخ تماشاگر می‌کشاند.

او در ادامه نوشته است: هادی اشرفی سال‌هاست می‌گوید من ایرانی هستم، شازند اراک یا نیشابور و تهران فرقی نمی‌کند. مهم این است که خاک وطن من از جنوب خشک تا شمال سرسبز، همه‌اش دیدنی است و من به عشق این وطن و مردم آن دست به قلم می‌برم. هنرمند نازپرورده اشرافیت نبوده و نیست، او از جبهه شلمچه به بلژیک رفت و ده‌، بیست سالی هم کار و آموختن و تدریس را در فرنگ تجربه کرد و بازهم به شازند اراک پناهنده شد تا در خانه پدری آرامش بیابد.

هادی اشرفی متولد سال ۱۳۲۷ در شازند اراک است. او پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، در دوران دبیرستان به روزنامه «توفیق» رفت و با فضای حرفه‌ای طراحی و کاریکتور آشنا شد. اشرفی از فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای دراماتیک رشته‌ی نمایشنامه‌نویسی و سناریونویسی است. او در فرهنگسرای نیاوران به‌عنوان طراح و گرافیست کار کرده و مدتی به‌عنوان کارشناس هنر در مرکز هنرهای نمایشی فعالیت کرده است. طرح‌های او در پنج دهه‌ی اخیر در بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات منتشر شده است.

اشرفی از سال ۱۳۶۵ برای ادامه تحصیل به بلژیک رفت و ضمن گذراندن دوره‌های طراحی در آکادمی هنرهای زیبای بروکسل به فعالیت‌هایش نیز ادامه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha