• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97030201126
  • خبرنگار : 71093

راه‌اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالا

راه‌اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالا

امروز معاملات آتی زعفران در بورس کالا راه اندازی می‌شود؛ اندازه هر قرارداد زعفران ۱۰۰ گرم است و با قیمت ۱۰ گرم زعفران می توان یک قرارداد آتی خریداری کرد.

به گزارش ایسنا، امروز نخستین قرارداد آتی زعفران با سررسید شهریورماه 1397 در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود و کلیه دارندگان کد معاملاتی قراردادهای آتی می‌توانند در نماد مربوطه به خرید و فروش بپردازند.

قرارداد آتی زعفران تحویل شهریور ماه ۱۳۹۷ در حالی از امروز راه‌اندازی می‌شود که این سررسید تا تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۷ قابل معامله خواهد بود. همچنین اندازه هر قرارداد ۱۰۰ گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

همچنین قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت ۱۳ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۳-۰۹ ۰۰:۳۵

بورس اتی زعفران ننوشتید چه ساعتی خاتمه می یابدایا مانند سکه ۱۳شروع ۱۹خاتمه می یابد ۰۰

avatar
۱۳۹۷-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۷

ساعت 16

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۹ ۰۹:۳۷

سلام جالبه که در مورد نحوه فروش زعفران در کشورمون ی مطلبی از این سایتی خوندم که بهتره کمی تامل کنیم و فکری به حال این قضیه داشته باشیم: تا همین چندی قبل غصه می خوردیم که اسپانیا و امارات ، زعفران ما را فله می خرند ، بسته بندی می کنند و با بازاریابی قوی که دارند بین کشورهای جهان توزیع می کنند آمارها عدد ۸۵ درصد را نشان می داد ؛ ۸۵ درصد زعفران ایران ، بی نام و نشان در بازارهای جهان. بماند که با وجود مصرف قابل توجه این گیاه خوش رنگ و بو در غذاهای ایرانی و نذری ها و … برای خودمان هم یک ماده غذایی گران است و زعفران کار ایرانی ، پیازهای زعفران را در دل شنی خاک باید بکارد و با زحمت پرچم ها را دسته کند و برای فروشش التماس این و آن را کند که به قیمت چندین برابر زیر قیمت ، مافیای فله ای زعفران بخرد و بدهد به دست اماراتی ها بگذریم از نانوایی هایی که کاملا بی ربط زعفران می فروشند در کنار نان و نیز از تقلب هایی که می شود و انواع و اقسام رنگ ها و رشته های شبیه زعفران را می دهند به خوردمان. چند روز پیش در یکی از سایت های صنایع غذایی خواندم برای سومین بار زعفران افغانستان ، جایزه ی بین المللی زعفران جهان را به دست آورد !!! به قول خودشان مدال بلورین و تصدیق نامه ی سه ستاره طلایی عالی ترین ذائقه و کیفیت در بین ۱۲۰۰ نوع ماده ی غذایی. به یادم افتاد که همان سالها خبرش از گوشه و کنار می آمد که برادران افغان ،پیازهای زعفران را از اینجا بار قاطر می کنند و روان می شوند به آن سوی مرز اما فکرش را نمی کردیم که به این زودی جایزه هم بگیرند آن هم برای سومین بار ما بیداریم ؟ خوابیم ؟ یا شاید زیادتر از حد بخشنده و مهربانیم وزیر زراعت ، آبیاری و مالداری افغانستان، این موفقیت را مدیون همت دهقانان افغان دانسته است تازه برنامه صد روزه هم دارند برای رشد و تقویت زراعتشان