• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: جنوب کرمان
  • کد خبر: 97032914046
  • منبع : نمایندگی کرمان

راه‌اندازی مرکز آموزش‏های تخصصی آزاد در دانشگاه جیرفت

ایسنا/جنوب کرمان رئیس دانشگاه جیرفت گفت: مرکز آموزش‏های تخصصی آزاد در دانشگاه جیرفت راه‌‏اندازی شد.

به گزارش ایسنا، شاپور کوهستانی با اشاره به تدوین سند چشم انداز ده ساله این دانشگاه افزود: یکی از مهمترین سیاست گذاری های دانشگاه جیرفت در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید تکنولوژی تغیر فضای دانشگاه از آموزش محوری تنها به مهارت پروری دانشجویان بوده است.


وی با بیان این که امروزه دانشجو تنها به آموزش نباید اکتفا کند خاطرنشان کرد: دانشجویان باید به گونه پرورش داده شوند که بعد از فراغت از تحصیل مهارتی نیز فراگرفته باشند که بتوانند با این مهارت زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.


 کوهستانی ادامه داد: با توجه به ضرورت کسب مهارت در کنار دانش در محیط دانشگاه‏، آیین نامه و شیوه نامه برگزاری دوره های آموزش عالی آزاد در دانشگاه جیرفت تدوین شد و در این راستا دوره آموزشی تخصصی کنترل صنعتی و ابزار دقیق توسط دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد.

وی با بیان این که در سال گذشته بیش از چهار ملیارد ریال تجهیزات برای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‏‌های دانشکده فنی و مهندسی خریداری شده است افزود: با تدوین و ابلاغ آیین نامه برگزاری دوره های آموزش عالی آزاد، زمینه مهارت افزایی و توسعه آموزش های کاربردی در منطقه جنوب استان کرمان در دانشگاه جیرفت فراهم شده است.  


رییس دانشگاه جیرفت خاطرنشان کرد: دانشگاه جیرفت با تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های تخصصی خود و برگزاری دوره های تخصصی نقش موثری را در جهت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت منطقه و رفع مشکل بیکاری در میان فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی ایفا کند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت و مجری دوره آموزشی تخصصی کنترل صنعتی و ابزار دقیق گفت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در دستور کار دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت قرار گرفته است.


ایمان گروهی ساردو افزود: تحصیل تنها برای اخذ مدرک بازدهی لازم را ندارد بلکه باید دانش آموزان و دانشجویان در طول تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی با آموزش های مهارتی سطح توانمندی حرفه ای خود را افزایش دهند. برای رفع مشکل بیکاری در جامعه باید به مهارت آموزی در حین تحصیل توجه اساسی داشت تا دانشجویان پس از فراغت از تحصیل بتوانند متناسب با توانمندی خود جذب بازار کار شوند. 


گروهی با بیان این که دانشگاه جیرفت دارای مجهزترین کارگاه آموزشی کنترل صنعتی، ابزار دقیق و اتوماسیون برق در جنوب استان کرمان ادامه داد: ثبت نام این دوره ها به صورت دائمی در وب سایت دانشگاه جیرفت انجام می شود. اولین دوره این آموزش های کاربردی که مورد استقبال دانشجویان و دانش پژوهان قرار گرفته بود در ماه جاری در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha