• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 97032914053
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار هرمزگان:

‌هیچ هرمزگانی در سال 99 برای درمان نیاز به مراجعه به خارج استان ندارد

‌هیچ هرمزگانی در سال 99 برای درمان نیاز به مراجعه به خارج استان ندارد

ایسنا/هرمزگان ‌استاندار هرمزگان گفت: به‌ جایی خواهیم رسید که در سال 99 نیاز نباشد، هیچ هرمزگانی برای درمان به یزد و کرمان و استان‌های دیگر برود.

‌به گزارش ایسنا،‌ فریدون همتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانی مثل هرمزگان باید نشاطی بالاتر از بقیه مناطق داشته باشد، باید مسائل و مشکلات را خوب بشناسیم و تحلیل کنیم و تا جایی که مقدور است در برنامه‌های اجرایی قرار دهیم.

وی افزود: بنده مشارکت مردم را درمان بسیاری از مشکلات امروز می‌دانم، باید هماهنگی‌ها وحدت و همدلی‌ها را بیشتر کنیم و تلاش کنیم به نکات مثبت بپردازیم که موجب امید مردم شود و مشکلات را به‌گونه‌ای طرح کنیم که از ایجاد یاس و ناامیدی در مردم جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: رسانه‌ها باید دقت کنند خبری را منتشر کنند که بیان آن جنبه یأس و ناامیدی نداشته باشد و حاشیه‌هایش بیشتر از خودش نباشد؛ مسیر زندگی و جامعه همیشه با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شود و همیشه باید آمادگی روبه‌رو شدن با آن‌ها را داشته باشیم و بشناسیم.

همتی تصریح کرد: ما در استانی با ویژگی‌های استراتژیک هستیم استانی که مهد بازرگانی، بزرگ‌ترین بندر، صادرات و واردات، دروازه اقتصاد، منطقه آزاد و ... است و باید نگاهمان را هم با توجه به این ویژگی‌ها تنظیم کنیم، شرایط و جایگاه استان به‌گونه‌ای است که یک ایران کوچک بوده و از همه ایرانی‌ها در آن حضور دارند، ایده‌های خوب در آن اجرایی می‌شود و نقش‌آفرینی ملی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان قلب ایران است، هر پیکری یک قلب بیشتر ندارد؛ ایران یک قلب دارد و آن هم هرمزگان است، باید قلم و فکرمان در سطح استانی که نقش‌آفرینی ملی دارد باشد تا روزبه‌روز در همه زمینه‌ها به جایگاهی رفیع با فاصله از سایر استان‌ها برسیم و این مسئله تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد و رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: در سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان همدلی بسیار خوبی بین تمام آحاد و اقشار جامعه بود، کوچک‌ترین حاشیه‌ای در این سفر صورت نگرفت، خاطره خوبی خلق شد و هم برای مردم هم برای دولت نشاط‌آفرین بود، در آن سفر هم از محل بودجه عمومی و هم صندوق توسعه ملی و پروژه‌هایی که در برنامه اصلی نیاوردیم اعتباراتی دریافت کردیم که خوشبختانه در مصوبات ما آمد.

همتی بیان کرد: مشکلات بهداشت و درمان استان هرمزگان در سفر ریاست جمهوری جا افتاد و بیمارستان 530 تخت خوابی، بیمارستان زنان و زایمان، بیمارستان  کودک و مادر و بیمارستان تخصصی قول‌هایی گرفتیم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس نیز یک بیمارستان تخصصی 270 تخت خوابی با تمامی تجهیزات برای سرویس دادن به مردم در نظر داشت که آن را با سقف زمانی دو سال کلنگ زدیم، نزدیک به 1700 تخت بیمارستانی تا سال 98 به سامان می‌رسانیم که این به‌مثابه یک تحول بزرگ در دولت یازدهم است و اتفاق بزرگی است که باید از روند این اتفاقات خبر تهیه شود.

وی ادامه داد: به‌جایی خواهیم رسید که در سال 99 نیاز نباشد هیچ هرمزگانی برای درمان به یزد و کرمان و استان‌های دیگر برود، چنین کاری برای مردم می‌ماند و باید خودمان را برای رسیدن به این نقطه آماده کنیم، هر تخت بیمارستانی یک و نیم میلیارد تومان برای دولت هزینه خواهد داشت و دانشگاه‌های پزشکی‌مان هم باید به‌تناسب توسعه یابند.

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در شرایط آب و هوایی فراخشک قرار دارد، در سال آبی 95-96 میزان بارندگی استان 242 میلی‌متر بوده که سال آبی 96-97 این مقدار به 42 رسیده است، دو آب‌شیرین‌کنی که روی آن حساب باز کردیم، اگر به بهره‌برداری برسد، ما را از مصرف آب شرق استان بی‌نیاز می‌کند و می‌توانیم آن‌ها را تنها به کشاورزی اختصاص دهیم و در مورد فروچاله‌هایی که در خطر فرو رفتن هستند من نگرانی‌ام از کشاورزان که هرکدام چند هکتار زمین دارند بیشتر است، چون آن‌ها نگران خود هستند و  من نگران هزاران نفر با این شرایط، بار کاری و مالی آن به ما برمی‌گردد، ما هم به‌عنوان دستگاه اجرایی بهتر از هرکسی مشکلات استان را می‌شناسیم و شبانه‌روز در حال تنظیم برنامه‌هایی هستیم که آثار این مشکلات را برطرف کنیم.

همتی اظهار کرد: فاکتور زمان را نباید نادیده بگیریم برای آب شرب امسال با سختی‌ها و مشکلاتی روبه‌رو هستیم، ما جزء یکی دو استان با شرایط خاص هستیم، مجموعه‌ای از امکانات را در کنار هم قرار دادیم که هرکدام به نتیجه برسد، مشکلات بیشتری رفع خواهد شد، فاز دوم آب‌شیرین‌کن تا پایان امسال و اتمام آن تا پایان 98 تحویل داده می‌شود.

وی افزود: در خصوص آب‌شیرین‌کن مشترک هرمزگان و کرمان و یزد قول گرفته‌ایم در سال 98 اولین برداشت را داشته باشیم و واحدهای کوچک‌تر دیگری هم هستند اما این‌ها به‌تنهایی کافی نیست، حوزه رسانه و مردم هم بسیار مهم هستند اگر دولت، رسانه‌ها و مردم کنار هم باشند می‌توانیم از مشکلات آبی امسال عبور کنیم، رسانه‌ها باید با تبلیغاتی مستمر درزمینهٔ اصلاح الگوی مصرف آب داشته باشند، اگر این کار اتفاق بیفتد حتماً مشکلات حل می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ما در راستای کاهش مصرف انرژی در فصل تابستان ساعت کار ادارات را کم کرده و پنج‌شنبه‌ها را تعطیل اعلام کرده‌ایم، مسئله آب ساده نیست، باید آن را جدی بگیریم و درزمینهٔ آن با جدیت کار کنیم؛ برآورده اولیه کارشناسان این است که 10 میلیون مترمکعب آب توسط کولرهای گازی تولید می‌شود، یعنی یک‌سوم سد میناب!

همتی تصریح کرد: قرار است کارخانه‌ای در استان راه‌اندازی شود که آب مقطر تولید شده توسط کولرهای گازی را تبدیل به آب شرب کند، اگر بتوانم همین آب کولرها را جمع و هدایت کنیم نه‌تنها آب موردنیاز فضای سبز بندرعباس بلکه مازاد آن را هم برایمان تولید می‌کند، از این گروه خواستم بیایند کارخانه را راه بیندازند، من به‌عنوان استاندار هزار مترمکعب آن را می‌خرم.

وی عنوان کرد: ما نمی‌گذاریم جایی در مضیقه بماند، طبیعی است که در بسیاری مناطق به‌راحتی آب‌رسانی می‌شوند، اما خبرها به‌گونه‌ای نباشد که مسئولین خواب هستند چراکه این‌گونه نیست، نمی‌گویم مشکلات را منعکس نکنید، بلکه آن‌ها را خوب منعکس کنید.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه من علاقه‌مندم هیچ مشکلی از دست رسانه‌ها خارج نشود اما با لحن خوبی بیان شود و مردم را نگران و عصبانی و بی‌اعتماد نسبت به همه‌چیز نکنیم، خاطرنشان کرد: مبلغ 31 میلیارد تومان بابت ماه‌های فروردین و اردیبهشت از محل ارزش‌افزوده به شهرداری بندرعباس پرداخت شد که امیدواریم خروجی آن در خدمات‌دهی به مردم و افتتاح پروژه‌ها دیده شود، شهرداری پنج هزار نفر پرسنل دارد و هر پولی بگیرد باید صرف حقوق کارمندانش کند.

همتی بیان کرد: مردم عادی خدمت می‌خواهند، خروجی مهم است، خروجی خوب را فرقی نمی‌کند بومی داشته باشد یا غیربومی، عده‌ای که دنبال پست و مقام هستند این مسائل را مطرح می‌کنند، کاش در شهر ایلام من بهترین مسئولان کشور بروند کار کنند و آبادش کنند، من از بسیاری از مسئولین بومی استان راضی نیستم، چون ریسک نمی‌کنند، خطر نمی‌پذیرند و خروجی خوبی ندارند، ایران مال همه ایرانی‌هاست، مگر می‌شود شخصی از بندرعباس به اصفهان برود و بگویند چرا آمدی؟ اصلاً چنین موضوعی غیرامنیتی است، متأسفانه مدیریت کم‌بها شده است، درصورتی‌که کار هرکسی نیست، بخشی از توانمندی‌ها در حوزه مدیریت اکتسابی و بخشی ذاتی است، باید این دو کنار هم باشد، مدیر باید شجاع، باانگیزه و پیگیر باشد.

وی اظهار کرد: ما به رسانه‌ها نیاز داریم و نباید نقش رسانه را نادیده بگیریم اما رسانه هم باید اثرگذار باشد و کار خوب ارائه کند.

استاندار هرمزگان افزود: من استان را درزمینهٔ طراوت در اوج می‌بینم و برای اثبات آن شاخص هم دارم، صادرات استان هرمزگان در سال 95 یک میلیارد و 100 میلیون دلار و در سال 96 از زمانی که بنده به این استان آمدم و روی صادرات تمرکز کردم به دو میلیارد و 68 میلیون دلار رسیده است، خیلی بنادر را فعال و شبانه‌روزی کردیم، فرایندها را کوتاه و حمایت کردیم تا به این شرایط  رسیدیم، برای سال 97 سه میلیارد دلار پیش‌بینی کرده‌ایم و راه را سخت نمی‌بینم.

همتی اضافه کرد: یکی از خواسته‌های ما از هیئت دولت در سفرش به استان هرمزگان این بود که بنادر ما مجوز بگیرند و در آن‌ها گمرک مستقر شود، برای 8 نقطه جدید در استان مجوز مرز رسمی گرفتیم و افراد از مسافت دور نیاز نیست به بندر شهید رجایی بیایند، از زمانی که آیین‌نامه دولت را اجرایی کردیم نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد و معدل استان تک‌رقمی شد، هدف‌گذاری ما ایجاد 20 هزار شغل بوده که به‌دست‌آمده و این‌ها نشان‌دهنده نشاط استان است.

وی تصریح کرد: برای سال جاری 30 هزار اشتغال پیش‌بینی کردیم، همه باید بسیج شوند تا به این ارقام برسیم، باید هدف‌ها را بزرگ بگیریم تا تلاش بیشتری کنیم، فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در هفته‌های آینده با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، این مجموعه بزرگ‌ترین پالایشگاه دنیاست، و تولیدات بنزین ما را بسیار بالاتر می‌برد که اتفاق خوبی برای کشور است؛ اگر مردم در مصرف بنزین دقت کنند و برای مثال 100 میلیون لیتر در روز را به 80 میلیون لیتر برسانیم می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم و برای کشور ارزآوری کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان قطب تولید فرآورده‌های نفتی است، در خصوص مشکلات ملوانان نیز پیگیری کردیم، لنج‌های بسیاری بیکار شده بودند و حدود 800 لنج فعال در استان داشتیم، آیین‌نامه که اجرا شد خیلی‌ها راضی بودند اما برای بهتر شدن خواستیم تجدیدنظری داده شود و نتیجه این شد که هم معافیت ملوانان را از 10 به 15 میلیون رساندیم و هم به‌گونه‌ای شد که سوخت این ملوانان تا آخرین نقطه مرزی با نرخ داخلی حساب شود که کمک شایانی به لنج داران ما و تحولی روبه‌جلو بود.

همتی عنوان کرد: از ملوانان می‌خواهم از مبادی قانونی و از گمرکاتی که در همه شهرستان‌های استان تعریف ‌شده‌اند خارج و از همان‌جا وارد شوند، در این صورت هیچ نیروی دریابانی مزاحم آن‌ها نخواهد شد اما اگر کسی خارج از این مسیر عمل کند، تبعاتش را باید بپذیرد؛ اگر دستگاهی هم از حدود خود عبور کند با آن برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: سهم روستاهای هرمزگان از صندوق توسعه ملی 400 میلیارد تومان است که 136 میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده، قرار است 50 میلیارد تومان دیگر نیز جذب کنیم که با این شرایط رتبه اول را در کشور کسب خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: هر جوانی که در حوزه کشاورزی تحصیلات دارد مراجعه کند، تسهیلات صفر درصد در اختیارش می‌گذارم، این‌که همه کارمند دولت شوند غلط است و باید راه غلط را ادامه ندهیم.

همتی اظهار کرد: چند شهرک جدید در حال تأسیس است، شهرک پارسیان که بیش از 8 سال راکد شده بود با پیگیری‌هایی که داشتم در حال حاضر راه افتاده است، این موضوع خیلی باید توسط رسانه‌ها پرداخته شود تا سرمایه‌گذاران جذب شوند، شهرک جدید پتروشیمی 700 هکتاری در حال راه‌اندازی است، ساخت یک شهرک صنایع دریایی در کنار کشتی‌سازی در حال انجام بوده و از مزایا و معافیت‌های خاص هم برخوردار است، ساخت یک شهرک نیز در شهرستان جاسک در حال انجام است، منطقه ویژه خلیج‌فارس کل محوطه‌اش پر شده است.

وی افزود: توافقی با رئیس ایمیدرو، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد قشم داشتیم که زیرمجموعه گلگهر است و تفاهم کردیم زمین در اختیارشان بگذاریم تا تولید فولاد هرمزگان را به 10 میلیون تن برسانند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در مسئله مدیریت آب توافقی با وزیر جهاد کشاورزی کردیم، با توجه به شرایط آب و هوایی استان مبلغی از محل 200 میلیون دلار صندوق توسعه بیابان‌زدایی جذب کردیم تا 200 طرح مطالعه شده آبخیزداری و آبخوان‌داری برای حفظ خاک، جمع‌آوری آب، تقویت گونه‌های گیاهی، جلوگیری از جمع‌آوری رسوب پشت سدها، با بیش از 150 میلیارد تومان هزینه اجرایی شود که حرکتی جهادی و بزرگ خواهد بود.

همتی عنوان کرد: سهم مسکن روستایی 6 هزار و 200 واحد با تسهیلات 4 درصد واگذار می‌شود و حدود 160 میلیارد تومان بیشتر هزینه دارد، با برآوردهایی که کردیم 120 میلیارد تومانش صرف هزینه دستمزد می‌شود که به بخش روستایی نشاط می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هدف گزاری کردیم امسال هزار کیلومتر جاده روستایی کار کنیم، قول گرفتیم قیر مجانی از دولت بگیریم، سالی هزار هکتار هدف گزاری کار گلخانه‌ای ماست و ما به‌عنوان یک صنعت این موضوع را پیش خواهیم برد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: سه محله بافت فرسوده را در بندرعباس انتخاب کرده تا پروژه بهبود آن را به پایان برسانیم، رسانه‌ها باید روی آثار این کار  تمرکز کنند تا مردم همراهی بیشتری با ما داشته باشند. کار خیلی بزرگی است که به رئیس‌جمهور قول دادیم به‌گونه‌ای کار کنیم که به چشم بیاید و حتی اگر در مرحله سفت کار هم باشد تا پایان سال برای بازدید آن به بندرعباس می‌آید.

همتی ابراز کرد: به دستگاه‌های مسئول تکلیف دادیم تا پایان سال تمام دغدغه‌های مسکن مهر بندرعباس را به‌گونه‌ای برطرف کنند که نشاط در آن منطقه به سطحی برسد که مردم احساس رضایت بکنند.

وی خاطرنشان کرد: از ائمه جمعه می‌خواهم در بیانات خود دل مردم را خالی نکنند و همراهی بیشتری با دولت داشته باشند تا بتوانیم در کنار هم کارها را جلو ببریم.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: همه سینماها و پارک‌ها و مکان‌هایی که می‌خواهند مسابقات جام جهانی را پخش کنند این مجوز را دارند و هرکس می‌خواهد مراجعه کند تا با هماهنگی با نیروی انتظامی امنیت آن فضا هم برقرار شود.

همتی با بیان اینکه در خصوص تیم آذرخش داریم با شهرداری بندرعباس به نتیجه می‌رسیم که زیر نظر شهرداری برود، افزود: شورای شهر و شهرداری اختیاراتشان محدود نیست و می‌توانند در همه زمینه‌ها ورود کنند، من می‌توانم سهم ارزش‌افزوده شهرداری را با رایزنی بگیرم تا درزمینه‌های مختلف کمک کنند، به اعضای تیم آذرخش این نوید را می‌دهم که نگران نباشند و با قوت کار را جلو ببرند، با رایزنی‌های که صورت گرفته بدهی‌هایشان پرداخت می‌شود و برای آینده حمایتی در حد حداقل‌ها خواهند داشت.

وی اضافه کرد: خط قرمز من این است که خبری از جانب من که دعوا ساز باشد منتشر نکنید، من با نقدهای سازنده مخالف نیستم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از لیدا رضایی(خبرنگار ایسنا) و امیرحسین خورگویی و مصطفی چشم براه(عکاسان ایسنا) به دلیل پوشش سفر رئیس جهور و کابینه دولت دوازدهم در اسفندماه سال گذشته به هرمزگان تقدیر به عمل آمد.

تهیه و تنظیم از لیدا رضایی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha