• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97040603603
  • منبع : نمایندگی کرمان

ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود 6000 تبعه افغانستانی

ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود 6000 تبعه افغانستانی

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود 6000 نفر اتباع افغانستانی افزود: اگرچه نیاز جامعه امروز و به ویژه اقشار آسیب‌پذیرتر در پزشکی، توان پزشکی و معیشت است، اما نباید از واژه توانمندی در این گروه غفلت کنیم.

به گزارش ایسنا،«عباس صادق‌زاده» بعداز ظهر امروز ۶ تیرماه در مراسم تقدیر سفرا و دیپلمات‌های چند کشور از فعالیت "cbr"  افاغنه که توسط بهزیستی کرمان انجام شده، اظهار کرد: به ۴ هزار و ۳۲۸ نفر آموزش ارائه و حدود یک هزار مورد وسایل توانبخشی به مددجویان واگذار کرده ایم.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به حدود ۶ هزار نفر اتباع افعانستانی افزود: اگرچه نیاز جامعه امروز و به ویژه اقشار آسیب پذیرتر در پزشکی، توان پزشکی و معیشت است، اما نباید از واژه توانمندی در این گروه غفلت کنیم.

صادق‌زاده تصریح کرد: اگر در قالب رویکرد جدید مباحث توانمندسازی جسمی، فکری، روحی و روانی را بیشتر کنیم حتماً به استقلال این افراد که نیاز اصلی آن‌هاست، بیشتر توجه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید به پیشگیری و سلامت محوری توجه بیشتری داشت، چون در غیر این صورت اقدامات و هزینه‌هایی که انجام می‌شود، هزینه‌های از دست رفته‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در بهزیستی کرمان آمادگی کامل برای طراحی و برنامه‌ریزی این دو رویکرد را داریم و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها بازدهی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم در رویکردهای جدید و زمینه های همکاری جدید به توافق رسیده و در قالب اثربخش تر در گروه های متعدد اقدامات را دنبال کنیم.

«نصرالله گنجعلیخانی» مدیر مرکز خیریه ثامن الحجج کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: این مرکز ۲۲ سال قبل با کمک خیّران تاسیس شده و با اتکاء به جلب مشارکت های مردمی اداره می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات پیشگیری، درمانی و توانبخشی به بیماران خاص و صعب العلاج در خیریه ثامن الحجج تصریح کرد: در سال گذشته از ۲۵ بیمار تالاسمی افغان ۴۰۰ جلسه خون گیری انجام شده که ۱۷ نفر از آن‌ها کودک و ۸ نفر بدون هیچ گونه پوشش بیمه‌ای بوده‌اند.

گنجعلیخانی گفت: همچنین برای هشت نفر بیمار افغان ۳۶۰ جلسه دیالیز انجام شده و ماهانه حدود ۳۰۰ نفر بیمار اتباع افغانستان از بخش‌های مختلف درمانی مرکز خدمات می‌گیرند.

مدیر مرکز درمانی ثامن الحجج کرمان اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ با همکاری اداره‌کل اتباع خارجی استانداری، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و بهزیستی کرمان طرح "cbr" برای ۸۰ نفر اتباع افغان در این مرکز اجرا و انواع خدمات توانبخشی را به این جامعه آسیب پذیر ارائه کردیم.

به گزارش ایسنا، "cbr"، توانبخشی مبتنی بر جامعه است که خدمت توانبخشی برای معلولان در محل زندگی آنها ارایه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha