• پنجشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97042815501
  • منبع : نمایندگی کرمان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

همه انبارها باید در سامانه جامع انبارها ثبت شوند

ایسنا/کرمان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: باید همه انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شوند و در صورت کشف، تحت عنوان احتکار با حکم تعزیرات، کالا را توزیع می کنیم.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا خواجویی" امروز ۲۸ تیرماه در نشست خبری با بیان اینکه دولت اقدامات ویژه ای در تنطیم بازار آغاز کرده است، افزود: قوانین مربوط به سال های قبل است و کالاهای اساسی طبق قانون تمرکز وظایف سال ۹۲ به جهاد کشاورزی واگذار شد و مسئولیت تنظیم بازار، قیمت و اعمال نظارت به عهده این نهاد است.


وی با بیان اینکه تنظیم بازار کالاهای دارای اولویت کمتر به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، عنوان کرد: گروه سوم، کالاها و خدمات صنفی است که در حیطه کار ماست و چهار رسته توزیعی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی را شامل می‌شود.

خواجویی تصریح کرد: در واحدهای توزیعی، نحوه نظارت براساس درصد سود و فاکتور است و در تولیدی براساس نرخ پیشنهادی اتحادیه‌ها و در کمیته نرخ گذاری و کمیسیون مصوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت سایر کالاها و خدمات نیز در جلسه تنظیم بازار تعیین می‌شود، بیان کرد: براساس آخرین بخشنامه رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت همه نرخ گذاری‌ها باید مصوبه تنظیم بازار را داشته باشد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هیچ واحد صنفی حق این را ندارد که بخواهد نرخ بزند و افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵ برابر نیاز کشور ذخیره کالا وجود دارد و هیچ مشکلی نداریم و برای فصول خاص مانند ماه رمضان که تقاضا بیشتر است، به بازار تزریق می‌شود.

خواجویی درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: شیوه نامه خرید کالا و جذب نیرو در واحدهای تابعه صنعت، معدن و تجارت استان داریم که برای تامین کالا و نیرو ابتدا باید از داخل استان و در صورت عدم وجود در داخل، از خارج از استان تهیه شود.

وی درباره اعلام موجودی انبارها به سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید همه انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شوند و در صورت کشف، تحت عنوان احتکار با حکم تعزیرات، کالا را توزیع می‌کنیم.

خواجویی در پایان اظهار کرد: پیگیری می‌کنیم که کل کالاها و خدمات نرخ گذاری و قیمت اعلام شود.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha