• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97050100342
  • منبع : نمایندگی سمنان

افتتاح نخستین هنرستان گردشگری در سمنان

ایسنا/سمنان مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری این استان را بالغ بر 5000 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جهانشاهی در مراسم افتتاح نخستین هنرستان تخصصی گردشگری در سمنان که با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش، از مهر  امسال و با پذیرش دانش‌آموز در رشته‌های گردشگری، هتلداری، معماری داخلی و بورس به طور رسمی آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این هنرستان می‌تواند زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های تخصصی حوزه گردشگری را قبل از ورود به دانشگاه فراهم کند.

جهانشاهی با بیان اینکه رشته‌های این هنرستان کاربردی است، افزود: فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند به راحتی جذب بازار کار شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، یکی از مشکلات صنعت گردشگری استان سمنان را کمبود نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان در حال حاضر بیش از 5000 میلیارد ریال است و با بهره برداری از این پروژه‌ها در سه سال آینده به حدود 500 نفر نیروی متخصص و حرفه‌ای نیاز است.

وی، تحصیل دانش آموزان در رشته‌های تخصصی گردشگری را در تقویت صنعت گردشگری در استان موثر دانست و افزود: این هنرستان در ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و تنوع بخشی به فرصت‌های شغلی در استان موثر است.

مدیر هنرستان مطهر نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این هنرستان کار و دانش غیر دولتی، دخترانه است، گفت: این هنرستان، ظرفیت پذیرش 60 دانش آموز را دارد.

"مطهره سادات خاتمی" با اشاره به اینکه این هنرستان برای اولین بار در استان سمنان راه اندازی شده است، افزود: در این هنرستان، زمینه آموزش علاقمندان در رشته‌های تخصصی گردشگری در مقطع پیش از دانشگاه فراهم می‌شود.

وی یکی از بهترین راهها برای ایجاد فرصت شغلی را تحصیل دانش آموزان در رشته‌های کاربردی عنوان و ابراز امیدواری کرد: فارغ التحصیلان هنرستان مطهر در تاسیسات گردشگری استان، جذب شوند.

هنرستان مطهر، نخستین هنرستان تخصصی استان سمنان، فعال در رشته‌های گردشگری، هتلداری، معماری داخلی و بورس است که در سمنان، بلوار ولی عصر، روبروی سه راه مسجد آل محمد، جنب مانتو سرای حجاب واقع شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha