• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۷:۰۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 97062713563
  • منبع : نمایندگی قم

یک مسئول:

سالانه 300 تن در تصادفات قم جان می‌بازند

سالانه 300 تن در تصادفات قم جان می‌بازند

ایسنا/قم ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سالانه 300 تن در تصادفات شهری و جاده ای قم جان می بازند.

‌به گزارش ‌ایسنا، ابوالفضل ایرانی خواه شامگاه دوشنبه در نخستین جلسه مجمع سلامت استان قم در استانداری عنوان کرد:در جهت تنظیم سند استانی سلامت اقدامات قابل توجهی انجام شده و این سند در حال تنظیم است.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود:مسئولان اجرایی و فرهنگی باید در تحقق اهداف این سند مشارکت کرده و آن را برای مردم تبیین کنند تا به ارتقای سطح آگاهی بپردازیم.

وی تصریح کرد:در سند استانی سلامت،اولویت های مهمی در نظر گرفته شده که نیاز به فرهنگی و عزم جدی دارد.

ایرانی خواه بیان کرد:آمار متوسط سرطان ها و بروز بیماری های نوظهور اهمیت ارتقای شاخصه های سلامت را نشان می دهد امروز از بیماری های عفونی به سمت بیماری های قلبی و عروقی و مغزی رفته ایم و باید در حوزه سلامت به پیشگیری از این بیماری ها توجه شود.

وی اظهار کرد: بیماری ها و حواث سلامت را تهدید می کند و آسیب ها و تبعات زیادی به همراه دارد در قم نیز تصادفات و حوادث راهنمایی و رانندگی نگران کننده است و سالانه 300 تن در تصادفات شهری و جاده ای قم جان می‌بازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: امروز در قم روزانه 30 تا 35 حادثه در رابطه با موتورسیکلت رانان داریم که نتیجه وجود 300 هزار موتورسیکلت در قم است.

وی گفت: همچنین تصادفات در قم موجب بستری شدن 13 هزار تن می شود و 16 هزار نفر نیز بر اثر تصادفات به صورت سرپایی درمان می شوند.

ایرانی خواه ادامه داد:در قم سالانه به طور متوسط مبلغ 2 هزار و 250 میلیارد تومان هزینه ناشی از خسارات تصادفات و دیه و هزینه های سنگین معلولیت و مصدومیت می شود، ضمن اینکه پیامدهای اجتماعی و خانوادگی به همراه دارد.

وی بیان کرد: کاهش تصادفات نیاز به پژوهش دارد و باید با استفاده از نقطه نظر نیروی انتظامی و پلیس راهور و کارشناسان و نخبگان به احصای آسیب ها بپردازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: مقابله با چاقی و فشار خون و سکته ها نیاز به ارتقای آگاهی مردم و بهبود سبک زندگی دارد. ما می توانیم مرگ و میر ناشی از سوانح و یا بیماری ها را به صفر برسانیم، در صورتی که جامعه‌ای آگاه داشته باشیم.

یک سوم پرونده‌های قضایی قم مربوط به تصادفات است

‌معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه گفت: در حدود یک سوم پرونده های قضایی قم مربوط به تصادف است.

‌به گزارش ‌ایسنا، سید محمدرضا هاشمی گفت: بیش از 36 هزار خانواده در قم درگیر تصادف و تبعات آن هستند که 10 درصد جمعیت را به خود اختصاص می دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم افزود: همچنین در حدود یک سوم پرونده های قضائی قم مربوط به تصادف است. حتی برخی از پرونده ها در خصوص نزاع های خیابانی مرتبط با تصادف است که نشان می دهد تبعات بالایی در تصادفات و سوانح رانندگی وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: در جهت احصای تبعات تصادفات و سوانح راهنمایی و رانندگی بیش از 450 ساعت کار پژوهشی انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: جلسات و شوراهای مختلفی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است، اگر بتوان به جامعه آگاهی داد بخش زیادی از آسیب ها رفع می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: مجمع سلامت مباحث مهمی را در بخش های سلامت و امنیت و همچنین امنیت غذایی مطرح می کند که خروجی آن می تواند آگاهی باشد.

وی افزود: فوت 300 تن بر اثر تصادف در قم یکی از موضوعات مهمی است که باید در ارتباط با کاهش تصادف و مرگ و میر اقدامی کارشناسی صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha